کد خبر: 354883
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۶:۱۸:۴۱
| |

فرمانده قسد:

«ترکیه» مجبور به آتش‌بس شد

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد هیچ توافقی با ترکیه وجود ندارد بلکه ترکیه به خاطر تحریم‌های آمریکا مجبور به آتش‌بس شده است.

«ترکیه» مجبور به آتش‌بس شد
کد خبر: 354883
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۶:۱۸:۴۱

اعتمادآنلاین| مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) اعلام کرد: هیچ توافقی با ترکیه وجود ندارد بلکه ترکیه به خاطر تحریم‌های آمریکا مجبور به آتش‌بس شده است. به رغم آتش‌بس گروه‌های مسلح مورد حمایت آنکارا به حملات خود ادامه می‌دهند. ما از گروه‌ها و احزاب سیاسی در کردستان سوریه می‌خواهیم متحد باشند.

مظلوم کوبانی طی کنفرانس مطبوعاتی در شهر حسکه گفت: تحریم‌های آمریکا نقشی در مجبور کردن ترکیه به آتش‌بس ایفا می‌کند و ما از کشورهای ضامن آتش‌بس می‌خواهیم به وظایف خود عمل کنند. روابط ما با آمریکایی‌ها در شرق سوریه ادامه دارد و ما از آمریکایی‌ها می‌خواهیم اشتباهات قبلی را جبران کنند.

او گفت: ما امروز جواب نهایی را به روسیه دادیم و به این کشور درباره خواسته‌ها و نکاتی که آن را در توافق سوچی آورده‌ایم خبر دادیم. توافق روسیه و ترکیه علیه منفعت مردم ماست و ما در این توافق مشارکت نداریم و با برخی بندهای آن مخالفیم.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که این نیروها هنوز با توافق آتش بس با ترکیه موافقت نکرده‌اند و برای پذیرش آن «ملاحظات» خود را دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها