کد خبر: 372759
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لبنان به دنبال شکل جدیدی از کابینه

انتظار می‌رود حسان دیاب کابینه‌ کوچکی تشکیل دهد که با کابینه‌های 30 سال گذشته در این کشور تفاوت قابل توجهی دارد.

لبنان به دنبال شکل جدیدی از کابینه
کد خبر: 372759
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی از طرف‌ها در پی سامان دادن به شکل جدیدی از کابینه در لبنان هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الشرق الاوسط در این رابطه نوشت: انتظار می‌رود حسان دیاب کابینه‌ کوچکی تشکیل دهد که با کابینه‌های 30 سال گذشته در این کشور تفاوت قابل توجهی دارد.

به نوشته این روزنامه سعودی، پیش‌بینی‌ها نشانگر آن است که در این کابینه خبری از سیاستمداران نباشد و همین امر کمک شایانی به نخست‌وزیر برای کاهش تعداد وزرا بکند.

«زیاد بارود» کارشناس حقوقی و قانون اساسی لبنان معتقد است ترجیحاً تمامی وزارتخانه‌های غیرفعال در کابینه باید حذف شوند، زیرا کابینه‌های سال‌های گذشته برای راضی کردن و کسب آرای جریان‌های مختلف بسیار بزرگ می‌شدند.

این کارشناس که سابقه عضویت در مجلس لبنان را نیز دارد با اشاره به شرایط کشورهایی همچون فرانسه گفت: در فرانسه اکثر وزرا و حتی وزرای مشاور نیز بر اساس تجارب و تخصص‌شان انتخاب می‌شوند و این امر باید در کابینه حسان دیاب هم لحاظ شود.

«سامی نادر» مدیر پژوهشکده امور راهبردی خاورمیانه هم با اشاره به برنامه‌های کاهش تعداد وزرا توصیه کرد: این موضوع صرفاً وزرای مشاور را در بر نمی‌گیرد، بلکه شماری از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت مبارزه با فساد یا اطلاع‌رسانی که کارایی چندانی از خود نشان نداده‌اند نیز باید حذف شوند.

به اعتقاد این کارشناس بهتر است حسان دیاب تنها وزارتخانه‌هایی را مورد توجه خاص خود قرار دهد که اولویت‌های خاصی را در مرحله فعلی دارند و به طور اخص به بهبود و نجات وضعیت مالی و اقتصادی کشور ربط پیدا می‌کنند، و در بقیه موارد یک وزیر برای چند وزارتخانه منصوب کند تا از این طریق شاهد شکل‌گیری کابینه‌ای با کمتر از 18 وزیر باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها