کد خبر: 391046
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۰۹:۰۰
| |

10 نیروی نظامی افغانستان در حمله طالبان کشته شدند

بعد از گفتگوی تلفنی یکی از رهبران طالبان با رئیس جمهوری آمریکا، نیروهای این گروه دستکم 20 افسر امنیتی افغانستان را کُشتند.

10 نیروی نظامی افغانستان در حمله طالبان کشته شدند
کد خبر: 391046
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد: ساعاتی بعد از گفتگوی تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با رهبران طالبان، نیروهای این گروه در حمله‌ای دستکم 20 نفر از نیروهای امنیتی افغانستان را کشتند.

حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان در حالی است که پس از امضای توافق صلح میان این گروه با آمریکا، قرار بر آغاز گفتگوهای داخلی در افغانستان بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز سه شنبه 13 اسفند از گفتگوی تلفنی «خوب» خود با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و مذاکره کننده ارشد گروه طالبان، خبر داد.

این گفتگوی تلفنی سه روز بعد از امضای توافق صلح بین نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر، انجام شد. انتظار می‌رود این توافق صلح در 14 ماه آینده به خارج شدن نیروهای خارجی از خاک افغانستان و در نهایت پایان خشونت‌ها در این کشور ختم شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در خصوص تماس تلفنی با یکی از رهبران طالبان گفته است، رابطه بسیار خوبی با ملا دارم. ما امروز یک گفتگوی طولانی خوب داشتیم و می‌دانید که آنها می‌خواهند خشونت‌ها را متوقف کنند. آنها علاقه مند هستند، خشونت پایان یابد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و طالبان خواهان پایان یافتن درگیری در افغانستان هستند، گفت: فکر می‌کنم همه ما علایق مشترک داریم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها