کد خبر: 397327
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۲:۱۴:۱۹
| |

سازمان ملل برای برگزاری مجمع عمومی تصمیم‌گیری خواهد کرد

رییس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سازمان در ماه پیش رو درباره به تاخیر انداختن برگزاری نشست سالانه رهبران جهانی در اواخر ماه سپتامبر به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم گیری خواهد کرد.

سازمان ملل برای برگزاری مجمع عمومی تصمیم‌گیری خواهد کرد
کد خبر: 397327
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۲:۱۴:۱۹

اعتمادآنلاین| تیجانی محمد بانده، رییس مجمع عمومی سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار کرد: این چیزی نیست که تاکنون به طور جدی مورد بحث قرار گرفته باشد و برنامه رویدادهای مربوط به آن فعلا تغییری نکرده است.


این مقام نیجریه‌ای افزود: در ماه پیش رو با مشورت با کشورهای عضو سازمان ملل در خصوص برگزاری مجمع عمومی در ماه سپتامبر تصمیم گیری خواهد شد.


وی در ادامه گفت: وضعیت فعلی ممکن است موجب شده باشد که رویدادهای مربوط با هفتاد و پنجمین سالگرد جنگ جهانی دوم را به تاخیر بیندازیم اما این مساله شاید بیش از هر چیز لزوم رهبری اقدام جهانی (علیه کرونا) از سوی سازمان ملل و فراهم آوردن حمایت مورد نیاز برای شکست تهدید مشترکمان را نشان می‌دهد.


بانده افزود: سازمان ملل از زمان تشکیل به بسیاری از مردم در شرایط بسیار دشوار حس امید داده است. موجودیت این سازمان اکنون و در دورانی که مردمان بسیاری درگیر هراس و اضطراب هستند، همین تاثیر را دارد.


او گفت، "در حال حاضر اهمیت همه چیز نسبت به کووید 19 در اولویت دوم قرار دارد" اما تاکید کرد که مسائل دیگر در کمیته مجمع عمومی از طریق ویدئو کنفرانس در حال بررسی هستند.


بانده کمک به کشورهای فقیرتر برای مقابله با کرونا را "ضرورتی اخلاقی" دانست و از دولت ها خواست که واکنشی سخاوتمندانه به درخواست سازمان ملل داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها