کد خبر: 402291
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ ۱۴:۰۶:۴۰
| |

نعیم قاسم:

حزب‌الله از طریق فشارهای اقتصادی امتیازدهی نمی‌کند

معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد که از طریق فشارهای اقتصادی، حزب الله امتیازدهی نمی‌کند.

حزب‌الله از طریق فشارهای اقتصادی امتیازدهی نمی‌کند
کد خبر: 402291
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ ۱۴:۰۶:۴۰

اعتمادآنلاین| شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی از سلاح‌های خود علیه دشمنانشان استفاده می‌کنند.

رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که چه اتفاقی در نوار مرزی رخ داده و چه کسی پشت این اتفاق قرار داد. ابدا قواعد درگیری با دشمن صهیونیستی اصلاح نمی‌شود و دشمن به خوبی از آمادگی حزب‌الله آگاه است و این حزب هرگونه حمله را بهایش هرچقدر که باشد پاسخ خواهد داد.

شیخ نعیم قاسم گفت، دولت ائتلافی اراضی اشغالی در منطقه و به ویژه لبنان تغییر چندانی ایجاد نکرده است اما اگر فرض بر این باشد که با تصمیم احمقانه‌ به دنبال حمله به لبنان باشند، مقاومت برای مقابله با دولت نتانیاهو و یا دولت ائتلافی آماده است.

وی ادامه داد: ما یک کشور هستیم و زیر گیوتین دشمن صهیونیستی قرار نداریم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص اوضاع داخلی کشورش هم گفت، حزب‌الله با خصوصی‌سازی و آزادسازی کامل بخش‌ها موافق نیست در عوض مشارکت در بعضی موارد ممکن است سودمند باشد.

وی ادامه داد، هیچ اصلاحی در دولت یا استعفای آن یا تغییر در ساختار آن مطرح نیست. حزب‌الله به دنبال مبارزه با فساد و مجازات فاسدان و بازگرداندن پول‌های به غارت رفته است.

نعیم قاسم با بیان اینکه حزب‌الله نیز در کنار لبنانی‌ها متضرر شده چرا که بخشی از این کشور است و هر زیانی که به لبنان برسد شامل این حزب هم می‌شود، گفت: حزب‌الله با اعمال فشارهای اقتصادی هیچ امتیازی نمی‌دهد و به نفعشان است که وضعیت کشور به آستانه سقوط و فروپاسی نرسد.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: باید منتظر بمانیم تا پس از روز پنجشنبه، چگونگی مدیریت مذاکرات در دولت درباره برنامه اصلاحات را مشاهده کنیم.

او افزود: حزب‌الله با خصوصی‌سازی موافق نبوده است و در طرح اصلاحات نیز طرح خصوصی‌سازی مطرح نیست، اما میان بخش خصوصی و دولتی همکاری و شراکت وجود دارد و ملاحظاتی درباره آن اعمال خواهد شد.

نعیم قاسم ادامه داد، سرمایه برخی از طریق فساد و به صورت غلط جمع‌آوری شده و به این اموال در بحث و بررسی‌ها پیرامون اموال غارت شده، پرداخته می‌شود.

او افزود: حزب‌الله با آزادسازی نرخ دلار موافق نیست. دولت می‌تواند با کمی اعمال فشار و تلاش به افزایش نرخ دلار پایان دهد و ما نیز برای حفاظت از مردم همین مسیر را در پیش بگیریم.

شیخ نعیم قاسم گفت: در برنامه اصلاحات نباید به حقوق‌ها دست‌درازی شود و مالیات‌ها شامل عموم مردم و کارمندان عادی است. امیدوارم وزارت اقتصاد تلاش بیشتری برای مهار افزایش قیمت‌ها انجام دهد.

او با بیان اینکه کسانی که نرخ دلار را دستکاری می‌کنند، باید مجازات شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشند، خواستار هماهنگی میان جنبش مردمی و حمایت دولت شد و آن را تنها راه رهایی از این مرحله عنوان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها