کد خبر: 442870
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۷:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا | تحلیل رسانه‌های عربی از سرنوشت دوئل انتخابات آمریکا چگونه است؟

رسانه‌های عربی توجه ویژه ای به انتخابات ریاست جمهوری امروز آمریکا داشته و مطبوعات عرب زبان همزمان با آغاز این انتخابات تحلیل های دقیقه نودی خود را در رابطه با این رخداد منتشر کردند.

انتخابات آمریکا | تحلیل رسانه‌های عربی از سرنوشت دوئل انتخابات آمریکا چگونه است؟
کد خبر: 442870
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های عربی توجه ویژه‌ای به انتخابات ریاست‌جمهوری امروز آمریکا داشته و مطبوعات عرب‌زبان همزمان با آغاز این انتخابات تحلیل‌های دقیقه نودی خود را در رابطه با این رخداد، منتشر کردند.

ترامپ در سودای اعلام پیروزی زودهنگام است؟

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه «القبس» در شماره امروز خود مساله احتمال اقدام دونالد ترامپ به اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات را مطرح و با استناد به برخی از رسانه‌های آمریکایی تاکید کرد ترامپ قصد دارد به شکل زودهنگامی پیروزی خود را در انتخابات اعلام کند. به گفته این روزنامه برخی از محافل در کاخ سفید خود را برای این اقدام آماده می‌کنند.

ترامپ

به اعتقاد این روزنامه کویتی، ترامپ با این اقدام خود و عدم انتظار برای اعلام نتایج رسمی آرا قصد دارد اعلام هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی خود را را زیر سئوال برده و کار را به دادگاه عالی آمریکا بکشاند.

در بخش دیگری از این تحلیل تاکید شده، نتایج نظرسنجی‌ها در رابطه با پیشی گرفتن بایدن جمهوری‌خواهان را نگران کرده و از این رو ترامپ به صرافت انجام چنین اقدامی افتاده است.

احتمال دستگیری ترامپ چقدر است؟

نسخه عربی نشریه «ایندیپندنت» هم در یادداشتی در رابطه با احتمال دستگیری ترامپ بعد از مراسم سوگند جو بایدن سخن گفت و نوشت: روز 20 ژانویه پیش‌رو را تصور کنید؛ روزی سرد در واشینگتن و دقیقا در کاخ سفید در حالی که شماری از رؤسای‌جمهوری سابق آمریکا هم با رعایت فاصله‌گذاری حضور دارند.

ملانیا ترامپ

اما یک نفر در این مراسم غایب است؛ دونالد ترامپ بامداد آن روز با ناراحتی کاخ سفید را ترک کرد. او بدون آن که حاضر شود در مراسم سنتی خوردن چای با جو بایدن و همسرش شرکت کند، محل را ترک کرد.

ترامپ سوار هواپیمای شماره یک است. هواپیمایی که او همواره به دنبال تغییر رنگ آن بود تا او را برای آخرین بار به جنوب فلوریدا ببرد.

یکی از وظایف این هواپیما انتقال روسای‌جمهور سابق بعد از آخرین روز ماموریتشان به عنوان رئیس‌جمهور به نقطه ای است که مایل هستند، به آنجا بروند.

وقتی هواپیما روی باند می‌نشیند چند خودروی سیاه رنگ متعلق به سازمان نیروهای ویژه سری آمریکا در باند فرودگاه منتظر او هستند. اینها قرار است تا مدتی مسئولیت محافظت از او را عهده‌دار باشند اما در سوی دیگر باند هم چند خودروی شورولت متعلق به وزارت دادگستری آمریکا حضور دارند.

بازرس ویژه تحقیق در مورد پرونده ترامپ برای دوره بعد از ریاست‌جمهوری به رئیس تیم محافظان ترامپ نزدیک شده و به او خبر می‌دهد رئیس‌جمهور سابق باید برای مدتی، شاید برای چند روی و شاید هم بیشتر، به همراه آنها برود.

به محض آن که ترامپ و ملانیا از هواپیما خارج می‌شوند و پای خود را در فلوریدا می‌گذارند ، مساله بازجویی آنها کلید خورده اما اختلاف‌نظر در مورد محل بازجویی به وجود می‌آید؛ گرچه مکان‌های راحت برای انجام این کار مانند یک ساختمان فدرال زیاد است.

سرنوشت جو بایدن را در صورت شکست چگونه خواهد بود؟

در این بین «یورو نیوز» عربی گزارش خود را از زاویه دیگری به این انتخابات معطوف کرده است. نویسنده این مقاله تلاش کرده است تا سرنوشت جو بایدن را در صورت شکست در انتخابات مورد بررسی قرار دهد. به اعتقاد این تحلیل، جو بایدن روز سه‌شنبه آخرین و مهم‌ترین مرحله حیات سیاسی طولانی خود را سپری خواهد کرد.

جو بایدن

این سیاستمدار 77 ساله بعد از تجربه کردن تجارب تلخ خانوادگی و دو تلاش نافرجام برای رسیدن به ریاست‌جمهوری و نیز برنامه تبلیغات انتخاباتی نصف و نیمه که همواره تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا قرار داشت، امروز آخرین دوئل خود را برای قانع کردن مردم آمریکا در رابطه با این که او شخصیتی است که می‌تواند کشور را متحد نگه دارد، انجام می‌دهد.

به اعتقاد نویسنده، گرچه بایدن در سال 2020 همچنان شخصیت با ابهتی دارد، اما این مرد کارکشته دنیای سیاست در شرایط اوج خود که دوران معاونت باراک اوباما بود، به سر نمی‌برد.

بایدن خود چندی پیش اعلام کرده بود: «اگر در مقابل میلیاردر جمهوری‌خواه که هیچ محبوبیتی هم ندارد، شکست بخورم واقعا یک نامزد ترحم‌برانگیز هستم.» اما این تمام ماجرا نیست؛ بلکه این شکست به معنای وارد آمدن ضربه‌ای مهلک به تاریخچه فعالیت‌های سیاسی اوست. بایدن فعالیت‌های سیاسی خود را از 29 سالگی آغاز کرده و اکنون در شرایطی قرار دارد که یا آن را با پیروزی بزرگ به سر انجام رسانده یا با شکستی دردناک به پایان برساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها