کد خبر: 457712
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۰۹:۰۷:۴۱
| |

معاون مطبوعاتی ترامپ استعفا می دهد

ظاهرا مشاور ارشد و معاون مطبوعاتی رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا طی چند روز آتی کاخ سفید را ترک خواهد کرد و به لیست مقامات دولتی که پس از حمله روز چهارشنبه به کنگره استعفا دادند، اضافه خواهد شد.

معاون مطبوعاتی ترامپ استعفا می دهد
کد خبر: 457712
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۰۹:۰۷:۴۱

اعتمادآنلاین| بلومبرگ گزارش داد که هوپ هیکس، مشاور ارشد و معاون مطبوعاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا به همکارانش در کاخ سفید اطلاع داده که قصد استعفا دارد و این تصمیمش هیچ ارتباطی با حوادث اخیر کنگره ندارد.

این مساله به دنبال استعفای چندین تن از مقامات کاخ سفید پس از حمله روز چهارشنبه به کنگره صورت می‌گیرد. از زمان وقوع این آشوب‌ها "استفانی گریشام" رئیس کارکنان دفتر ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا، "سارا متیوز" سخنگوی ترامپ، "مایک مولوینی" رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید که به عنوان فرستاده ویژه آمریکا در ایرلند شمالی خدمت می‌کرد و "متیو پوتینجر" معاون مشاور امنیت ملی آمریکا از سمت‌های خود استعفا داده‌اند.

ایلین چاو، وزیر حمل و نقل و بتسی دووس، وزیر آموزش آمریکا نیز در اعتراض به تسخیر کنگره به دست طرفداران دونالد ترامپ استعفا کردند.

این موج استعفاها به دنبال آن صورت گرفته که بسیاری از دموکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان ترامپ را مقصر حمله روز چهارشنبه به کنگره دانستند؛ حمله‌ای که به عنوان اعتراض به شمارش رسمی آرای الکترال به منظور تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 آغاز شد اما سریعا منجر به حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره شد.

اگرچه ترامپ همچنان تاکید دارد که نتایج انتخابات 2020 را نمی‌پذیرد اما با گذار صلح‌آمیز قدرت میان دولت خود و دولت جو بایدن موافقت کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها