کد خبر: 462483
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۰۸:۴۲:۱۱
| |

سفیر میانمار در انگلیس به وزارت خارجه احضار شد

سفیر میانمار در لندن، در پی وقوع کودتای نظامی در کشورش، به وزارت خارجه انگلیس احضار شد.

سفیر میانمار در انگلیس به وزارت خارجه احضار شد
کد خبر: 462483
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۰۸:۴۲:۱۱

اعتمادآنلاین| در ادامه واکنش‌های دولت‌های غربی به وقوع کودتای نظامی در میانمار، وزارت خارجه انگلیس سفر این کشور را احضار کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه انگلیس گفت که کیاو زوار مین سفیر میانمار در لندن به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

باربارا وودوارد نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز با تایید این خبر، توضیح داد که دولت لندن نگرانی‌های خود از کودتای نظامی و تسلط ارتش بر حکومت میانمار را به سفیر این کشور ابلاغ کرده است.

وودوارد - که رئیس دوره‌ای شورای امنیت نیز هست - با اعلام خبر جلسه غیرعلنی شورای امنیت در روز سه‌شنبه درباره کودتای میانمار، گفت: «ما می‌خواهیم تهدیدهای طولانی‌مدت برای صلح و امنیت را مطرح کنیم و از نزدیک با همسایگان میانمار همکاری کنیم».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «نایجل آدامز، معاون وزیر خارجه در امور آسیا، کودتای نظامی و بازداشت غیرقانونی شهروندان از جمله آنگ‌سان سوکی را محکوم کرد».

در این بیانیه آمده است که آدامز خواستار امنیت و سلامت افراد بازداشتی شده و بر لزوم آزادی فوری آنها تاکید کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز شامگاه دوشنبه با ابراز نگرانی از احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار، از تصمیم شورای امنیت برای برگزاری جلسه‌ای درباره کودتای این کشور در روز سه‌شنبه خبر داد.

روز دوشنبه بود که پس از انتشار اخباری درباره بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار و دیگر رهبران این حزب، ارتش این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که قدرت را به مدت یک‌ سال در اختیار گرفته است.

ارتش میانمار با اعلام حکومت نظامی در این کشور اعلام کرد که قدرت برای مدت یک سال به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در 23 آبان ماه با کسب 83 درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها