کد خبر: 485924
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۰:۴۴:۳۱
| |

کرونا؛ در سه استان دیگر ژاپن وضعیت اضطراری اعلام شد

شبکه خبری ان. اچ. کی روز شنبه با اعلام وضعیت اضطراری در سه استان هوکایدو، اوکایاما و هیروشیما افزود: هدف دولت ژاپن مهار شیوع کرونا و کاهش فشار بر شبکه بهداشت و درمان است. دولت همچنین قصد دارد روند واکسیناسیون ملی را سرعت بخشد.

کرونا؛ در سه استان دیگر ژاپن وضعیت اضطراری اعلام شد
کد خبر: 485924
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۰:۴۴:۳۱

اعتمادآنلاین| دولت ژاپن تصمیم گرفته است به دلیل روند رو به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هوکایدو، اوکایاما و هیروشیما، از روز یکشنبه در این استان ها وضعیت اضطراری اعلام کند. این اقدام که هم اکنون در شش استان از جمله توکیو و اوساکا برقرار است، تا 10 خرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری "ان. اچ. کی" روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: هدف دولت ژاپن مهار شیوع کرونا و کاهش فشار بر شبکه بهداشت و درمان است. دولت همچنین قصد دارد روند واکسیناسیون ملی را سرعت بخشد.

سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن گفت که از نزدیک با استانداری های مناطقی که در آن ها وضعیت اضطراری اعلام شده است همکاری خواهیم کرد تا با فوریت فراوان، اقدامات سرسختانه ای را در مقابله با کرونا به اجرا در آوریم. توقف برخی فعالیت ها در بارها و رستوران ها و نیز ترویج دورکاری از جمله این اقدامات هستند.

سوگا همچنین بر اهمیت اتخاذ اقدامات موثر همسو با وضعیت در هر منطقه به جای اقدامات ملی تاکید کرد.

استانداری گیفو نیز از دولت مرکزی خواسته است تا به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در این استان هم وضعیت اضطراری اعلام شود.

همزمان با افزیش تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن، دولت این کشور تصمیم گرفته است از محل صندوق های ذخیره مبلغ بیش از 510 میلیارد ین، حدود 4 میلیارد و 700 میلیون دلار، برای خرید تعداد بیشتری از واکسن کرونا اختصاص دهد.

دولت برای مقابله با همه گیری جهانی ویروس کرونا در سال مالی 2021 بودجه ای معادل 5 تریلیون ین، تقریبا 46 میلیارد دلار، در صندوق های ذخیره کشور قرار دهد.

کابینه دولت تصمیم گرفته است که هزینه خرید تعداد بیشتری از واکسن های کرونا از شرکت های داروسازی خارجی را از محل صندوق های ذخیره کشور تامین کند.

دولت ژاپن در حال انجام تدارکات برای دریافت واکسن های بیشتر از شرکت داروسازی آمریکایی «فایزر» تا شهریور امسال است. دولت همچنین در حال مذاکره با شرکت های داروسازی آمریکایی «مدرنا» و «نوواواکس» برای دریافت محموله های بیشتر واکسن کرونا در سال میلادی آینده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها