کد خبر: 489814
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۹:۵۷:۲۹
| |

هنیه برای پیگیری مساله بازسازی غزه به قاهره سفر می‌کند

جنبش حماس اعلام کرد که هیأتی از این جنبش به ریاست اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس طی روزهای آینده در راستای تکمیل تلاش‌های مصر برای مهار دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین به قاهره سفر خواهد کرد.

کد خبر: 489814
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۹:۵۷:۲۹

اعتمادآنلاین| رئیس دفتر سیاسی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) در راس هیئتی از رهبران این جنبش برای گفت وگو در مورد شروع عملیات بازسازی «نوار غزه» پس از جنگ 12 روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها، به قاهره سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»،«جنبش حماس» دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که هیأتی از این جنبش به ریاست «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس طی روزهای آینده به قاهره سفر خواهد کرد.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس بدون مشخص کردن زمان دقیق سفر هنیه به قاهره اعلام کرد که «این سفر طی روزهای آینده انجام می‌گیرد».

وی به خبرگزاری آناتولی گفت که سفر هنیه به قاهره در راستای تکمیل تلاش‌های مصر برای مهار دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

حازم قاسم تصریح کرد: سفر هیئت جنبش حماس به ریاست هنیه به مصر برای پیگیری مسئله شروع عملیات بازسازی غزه پس از حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه صورت می‌گیرد.

ارتش اشغالگر صهیونیست از 20 اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کرد که در نتیجه آن، 230 تن از جمله 65 کودک، 39 زن و 17 سالمند شهید و یک هزار و 719 تن دیگر از ساکنان این باریکه زخمی شدند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب محله «شیخ جراح» در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از 12 روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، 30 اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت 2 بامداد روز جمعه 31 اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها