کد خبر: 493343
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۹:۵۳:۲۹
| |

سقوط اقتصاد گروه هفت در صورت تداوم تغییرات اقلیمی

تجزیه‌ و تحلیل‌های سازمان غیر دولتی آکسفام اینترمون اسپانیا که بر اساس تحقیقات موسسه سوئیس آر. ای (Swiss Re) انجام شده است نشان داد که عدم اقدام در برابر کاهش تولید ناخالص داخلی ناشی از شرایط اضطراری آب‌وهوایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا را تا دو برابر افزایش دهد.

سقوط اقتصاد گروه هفت در صورت تداوم تغییرات اقلیمی
کد خبر: 493343
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۹:۵۳:۲۹

اعتمادآنلاین| سازمان غیر دولتی «آکسفام اینترمون» اسپانیا هشدار داد، اقتصاد کشورهای موسوم به جی7، در صورت عدم اتخاذ تدابیر جدی و فوری برای کاهش انتشار کربن (CO2)، تا سال 2050 به طور متوسط با انقباض سالانه تا 8.5 درصد مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، تجزیه‌ و تحلیل‌های این سازمان که بر اساس تحقیقات موسسه «سوئیس آر. ای» (Swiss Re) انجام شده است نشان داد که عدم اقدام در برابر کاهش تولید ناخالص داخلی ناشی از شرایط اضطراری آب‌وهوایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا را تا دو برابر افزایش دهد. .

آکسفام در بیانیه ای پیش‌بینی کرد که اگر چه اقتصاد در کوتاه مدت از عواقب همه‌گیری کرونا نجات خواهد یافت اما تاثیرات بحران اقلیمی به صورت «سال به سال» مشهود خواهد بود.

بررسی‌های انجام شده، این کاهش تولید ناخاص داخلی را در 48 کشور جهان از جمله کشورهای ثروتمند جی 7 پیش‌بینی کرد که به این ترتیب انقباض اقتصادی تا سال 2050 در کشورهایی همچون فیلیپین با 35 درصد، هند با حدود 27 درصد، کلمبیا 16.7 درصد و در آفریقای جنوبی تا 17.8 درصد، شدیدترین ضربه‌های اقتصادی خواهد بود.

این نهاد غیر دولتی اسپانیا بر اساس برآوردهای بدست‌آمده از دولت‌های گروه هفت خواست تا با افزایش و تقویت «فوری» برنامه‌ریزی‌ها و اهداف در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 9 سال آینده، میزان گرم شدن زمین را به زیر 1.5 درجه برسانند.

مَکس لاسون مدیر سیاسی بخش نابرابری‌های آکسفام هشدار داد: بحران اقتصادی که پیش‌بینی می‌شود تا ثروتمندترین کشورهای جی هفت را تحت تاثیر قرار دهد، فقط نوک این کوه یخ است. بحران بغرنج آب‌وهوایی در فقیرترین کشورهای جهان، فقر، گرسنگی و مرگ‌ومیرهای بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس همچنین با تاکید بر نقش بی بدیل رهبران جهانی در مبارزه علیه تغییرات اضطراری اقلیمی، از تبدیل شدن سال 2021 میلادی به «نقطه عطفی» برای جلوگیری از وقوع بدترین پیش‌بینی‌های اقتصادی ابراز امیدواری کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها