کد خبر: 501183
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۱:۳۱:۵۱
| |

براساس نظرسنجی:

نیمی از آمریکایی ها سیاست مهاجرتی بایدن را قبول ندارند

نظرسنجی جدید همزمان با چالش دولت جو بایدن با افزایش مهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا نشان داده که تقریبا نیمی از آمریکایی ها (49 درصد) نحوه مدیریت مهاجرت غیرقانونی در دولت بایدن را قبول ندارند.

نیمی از آمریکایی ها سیاست مهاجرتی بایدن را قبول ندارند
کد خبر: 501183
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۱:۳۱:۵۱

اعتمادآنلاین| روزنامه واشنگتن تایمز با استناد بر نتایج نظرسنجی جدید نیوآوِر- ماریست نوشت: محبوبیت بایدن اکنون حدود50 درصد است و بیش از دو سوم آمریکایی ها نگران هستند که دموکراسی در کشورشان اکنون «تهدید» می شود.

به گزارش ایرنا، این نتایج که روز جمعه منتشر شده نشان می دهد که فقط 38 درصد آمریکایی ها نحوه مدیریت مهاجرت در دولت بایدن را قبول دارند و 13 درصد گفته اند درباره آن مطمئن نیستند.

بیش از نیمی از رای دهندگان مستقل فکر می کنند که بایدن در امور مهاجرتی کوتاهی کرده است و از هر پنج دموکرات نیز یک نفر همین احساس را دارد.

این نتایج همچنین نشان داد فقط 11 درصد از جمهوریخواهان عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را قبول دارند. در مقابل از هر 10 نفر دموکرات 9 نفر از آنها عملکرد بایدن را تایید می کنند.

موضوع همه گیری کرونا و نحوه مدیریت آن نقطه قوت بایدن را تشکیل می دهد، به گونه ای که 64 درصد واکنش او به این بیماری را می پذیرند. در خصوص مدیریت اقتصادی وی توانست نظر 50 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی را جلب کند.

این نتایج همچنین نشان داد که 46 درصد سیاست خارجی بایدن را قبول دارند. بایدن ماه ژوئن در سفری دیپلماتیک به اروپا شرکت کرد. این درحالیست که 44 درصد مخالف سیاست خارجی رئیس جمهورشان هستند.

این نتایج همچنین نشان می دهد که 47 درصد آمریکایی ها فکر می کنند کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند. در مقابل 49 درصد معتقدند کشور در مسیر غلطی حرکت می کند. درباره مساله حمله به کنگره بعد از انتخابات 2020 در آمریکا از سوی هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، 75 درصد از آمریکایی ها معتقدند کشورشان از مسیر اصلی خارج شده و فقط 20 درصد مسیری را که اکنون آمریکا طی می کند منطقی و درست می دانند.

در عین حال 67 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی که اکثریت آنها را جمهوریخواهان تشکیل می دهند معقتدند دموکراسی در کشورشان در معرض خطر است و از هر 10 آمریکایی تنها 3 نفر معتقدند که دموکراسی در آمریکا هنوز زنده و در وضعیت خوبی است.

مدیر موسسه نظرسنجی ماریست گفت: 87 درصد از حامیان ترامپ و 60 درصد از رای دهندگان به بایدن موافق این نظر هستند که دموکراسی درکشور ما در معرض خطر قرار دارد اما آنها از ابعاد مختلفی به این موضوع می نگرند. از دیدگاه دموکرات ها بی تردید حملات ششم ژانویه (17 دی) به کنگره علت اصلی تهدید دموکراسی در آمریکا است. اما جمهوریخواهان ترامپ و ادعای او درباره تقلب در انتخابات را عامل اصلی تهدید دموکراسی در کشورشان می دانند.

افزایش بازداشت های مرزی در دولت بایدن

خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش داد مسئولان مرزی آمریکا در سال جاری میلادی بیش از یک میلیون نفر از مهاجران را در مرز آمریکا و مکزیک بازداشت کرده اند.

رویترز با استناد بر آمار اولیه که در اختیار این رسانه قرار گرفته است ضمن اعلام این خبر افزود این آمار چالش های پیش روی دولت جو بایدن در زمینه مهاجرت را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش مجموع بازداشت های مرزی با سرعت فعلی در ماه مالی کنونی که 30 سپتامبر (8 مهر) به پایان می رسد بالاترین رقم از سال 2000 خواهد بود که یک میلیون و 700 هزار نفر از مهاجران بازداشت شدند.

بایدن از زمان روی کار آمدنش در 5 ماه پیش، بسیاری از سیاست های مهاجرتی سختگیرانه ای را که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا وضع کرده بود لغو کرده است.

جمهوری خواهان نتیجه سیاست های بایدن را افزایش مهاجرت غیرقانونی در ماه های اخیر می دانند اما کارشناسان امور مهاجرتی معتقدند فقر، خشونت و ناامنی غذایی از عوامل افزایش مهاجرت از کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها