کد خبر: 510571
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۳:۲۶:۳۷
| |

سخنگوی وزارت خارجه چین:

به تمایل و انتخاب مردم افغانستان احترام می گذاریم

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تحولات افغانستان اظهار کرد: تحولات بزرگی در اوضاع افغانستان رخ داده و ما به تمایل و انتخاب مردم این کشور احترام می گذاریم.

به تمایل و انتخاب مردم افغانستان احترام می گذاریم
کد خبر: 510571
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۳:۲۶:۳۷

اعتمادآنلاین| هوا چون اینگ روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن اظهار داشت: جنگ و بی ثباتی افغانستان برای بیش از 40 سال ادامه یافته و اتمام جنگ و تحقق صلح خواسته قلبی جمعیت بیش از 30 میلیون نفری افغانستان و همچنین مورد انتظار مشترک جامعه بین المللی و کشورهای منطقه است.

به گزارش ایرنا، او تصریح کرد: روز گذشته طالبان ضمن اعلام پایان جنگ در افغانستان اعلام کرد از طریق مشورت یک حکومت اسلامی باز و فراگیر را تاسیس خواهند کرد و مسوولیت تامین امنیت شهروندان و هیات های خارجی در این کشور را بر عهده خواهند گرفت.

این مقام چینی در ادامه تاکید کرد: چین انتظار دارد این گفته های طالبان اجرا شود و آنان علاوه بر تضمین انتقال باثبات اوضاع افغانستان و مهار و پیشگیری از هر نوع اقدام تروریستی و جنایی و با دور کردن جنگ و درگیری از مردم افغانستان، به آنها اجازه دهند خانه زیبای خود را بازسازی کنند.

نیروهای گروه طالبان روز گذشته وارد کابل شده و کنترل کامل افغانستان به دست این گروه افتاده است.

با ترک پایتخت از سوی محمد اشرف غنی خلاء قدرت در کابل حاکم شد و در نتیجه هرج و مرج شهر را فرا گرفت و در پی آن رسانه‌های افغانستان نیز انتشارات عادی خود را متوقف کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها