کد خبر: 522896
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۰۹:۳۸:۰۰
| |

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا:

تعامل واشنگتن – پکن برای جلوگیری از درگیری، شدت خواهد یافت

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که تعامل واشنگتن – پکن در سطوح مختلف برای تضمین اینکه رقابت میان این دو قدرت به سمت درگیری کشیده نمی‌شود، شدت خواهد یافت.

تعامل واشنگتن – پکن برای جلوگیری از درگیری، شدت خواهد یافت
کد خبر: 522896
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا ساعاتی پس از نشست مجازی رهبران واشنگتن و پکن گفت، جو بایدن و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین توافق کردند که «ما باید پیشبرد گفت‌وگو روی ثبات استراتژیک را آغاز کنیم» و این اشاره‌ای به نگرانی‌های آمریکا درباره تقویت هسته‌ای و موشکی چین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سالیوان در وبینار موسسه بروکینگز گفت: رئیس‌جمهور بایدن در صحبت با رئیس‌جمهور شی، لزوم گفت‌وگو درباره ثبات استراتژیک را مطرح کرد که ضرورت دارد از سوی این رهبران هدایت شود و تیم‌های قدرتمند ارشد از دو طرف که فراتر از امور امنیتی، فناوری و دیپلماسی روند، آن را پیش ببرند.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: شما در سطوح مختلف شاهد تشدید تعامل خواهید بود تا اطمینان حاصل شود که حفاظ‌هایی در اطراف این رقابت وجود دارد تا به سمت درگیری منحرف نشود.

بایدن و شی جینپینگ به مدت سه ساعت و نیم در دیدار مجازی خود صحبت کردند، اما به نظر می‌رسد که برای کاهش اختلافات بین این ابرقدرت‌ها که باعث ترس از درگیری نهایی بین آنها شده است، کار چندانی انجام ندادند.

ایالات متحده این نشست را راهی برای ایجاد ثبات در روابطی متصور شده بود که به طور فزاینده‌ای بر سر چندین موضوع از جمله آنچه واشنگتن به عنوان اقدامات تهاجمی پکن در قبال تایوان خودمختار می‌بیند، اختلاف‌نظر دارند. در این نشست بایدن درباره حقوق بشر با همتای چینی خود صحبت کرد و شی هشدار داد که چین به تحرکات درباره تایوان پاسخ خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها