کد خبر: 530786
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۲:۲۳:۵۹
| |

نیروهای آمریکایی پایگاه «التنف» در سوریه را تخلیه کردند

​منابع آگاه اعلام کردند آمریکا به دلیل وحشت از حملات گروه های مقاومت، پایگاه نظامی خود در التنف سوریه را به طور موقت تخلیه و تجهیزات و نیروهای آن را به خاک اردن منتقل کرده است.

نیروهای آمریکایی پایگاه «التنف» در سوریه را تخلیه کردند
کد خبر: 530786
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۲:۲۳:۵۹

همزمان با دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گروه‌های مقاومت مردمی بر تصمیم خود برای حمله به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه تأکید کردند. این مسئله باعث شد نیروهای آمریکایی از ترس حملات گروه‌های مقاومت، پایگاه «التنف» را در مثلث مرزی بین سوریه، عراق و اردن تخلیه و نیروها و تجهیزات داخل آن را به طور موقت به داخل خاک اردن منتقل کنند.

به گزارش مهر، به نقل از پایگاه خبری الاخبار، الاخبار افزود: برخی منابع آگاه اعلام کردند گزارش‌های اطلاعاتی به دست آمریکایی‌ها رسیده است که در آن انجام حملات علیه پایگاه التنف همزمان با دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، احتمال دور از انتظاری نیست. این در حالی است که حالت آماده باش نیروهای آمریکایی در همه پایگاه‌های نظامی متعلق به آنها در سوریه به حداکثر افزایش یافته است.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس و از گروه‌های مخالفت دولت سوریه نیز تخلیه پایگاه التنف توسط نیروهای آمریکایی را تأیید کرده است. تخلیه هر چند موقت این پایگاه که یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین پایگاه‌های آمریکا در منطقه محسوب می‌شود، بیانگر این است که آمریکا از سطح قدرت گروه‌های مقاومت برای تحمیل معادلات میدانی جدید به خوبی آگاه است.

منابع نظامی سوری پیش بینی می‌کنند تا زمانی که آمریکا به حضور خود در سوریه و عراق اصرار داشته باشد، پایگاه‌ها و نیروهای آن در این دو کشور توسط گروه‌های مقاومت هدف قرار خواهد گرفت. گروه‌های مقاومت، خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه و عراق را مناسب‌ترین پاسخ به شهادت فرماندهان پیروزی می‌دانند و به کمتر از آن رضایت نخواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها