کد خبر: 538781
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۳:۲۵:۱۲
| |

امیرعبداللهیان در دیدار با فواد حسین:

مذاکرات با ریاض به اراده طرف مقابل بستگی دارد

وزیر امور خارجه در دیدار همتای عراقی در مونیخ ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرد: این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

مذاکرات با ریاض به اراده طرف مقابل بستگی دارد
کد خبر: 538781
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۳:۲۵:۱۲

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مونیخ حضور دارد امروز (شنبه) ۳۰ بهمن ماه و در ادامه دیدارهای خود با وزرای امور خارجه حاضر در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

آمادگی عراق برای میزبان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه عراق در این ملاقات، با ارائه گزارشی از تحولات داخلی عراق و شرایط بعد از انتخابات این کشور، از آمادگی کشورش برای میزبانی دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی خبر داد. 

امیرعبداللهیان نیز ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرد: این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

 ضرورت انتقال مدنی قدرت در عراق همراه با اجماع و مصالحه بین همه گروه‌های عراقی

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بار دیگر بر ضرورت انتقال مدنی قدرت در عراق همراه با اجماع و مصالحه بین همه گروه‌های عراقی تأکید کرد. 

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در خصوص پروژه‌های اقتصادی فیمابین و نحوه اجرایی کردن مذاکرات انجام شده بین هیأت‌های مختلف دو طرف طی چند ماه گذشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها