کد خبر: 540011
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۳:۰۱:۲۰
| |

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه:

زلنسکی گفت آماده گفت‌وگو با روسیه بدون پیش شرط است، اما دروغ گفت

وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، کشورهای غربی در خرابکاری و از بین بردن توافقنامه مینسک در مورد حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در استان دونباس کاملا در کنار اوکراین قرار گرفته‌اند.

زلنسکی گفت آماده گفت‌وگو با روسیه بدون پیش شرط است، اما دروغ گفت
کد خبر: 540011
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۳:۰۱:۲۰

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشستی با دیپلمات‌های ارشد دو منطقه لوهانسک و دونتسک گفت: غرب در تلاش‌های رژیم کی‌یف برای خرابکاری و نابودی کامل توافقنامه‌های مینسک، کاملا در کنار رژیم کی‌یف قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: در هفته‌های اخیر، ناتو و اتحادیه اروپا نیز کی‌یف را تحت پوشش قرار داده‌اند، زمانی که سرانجام تصمیم گرفت جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک را به زور تصرف کند، اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای اوکراین جز پیوستن به ناتو وجود ندارد و حتی تهدید کرد که به تسلیحات اتمی نیز دست پیدا می‌کند.

لاوروف همچنین اعلام کرد، روسیه نمی‌تواند به درخواست‌های روسای دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک برای تامین کمک‌های نظامی در مواجهه با تهاجم اوکراین بی تفاوت بماند.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: کشورهای غربی مقام‌های اوکراینی را پوشش می‌دهند و چشم‌های خود را به روی جرایم جنگی کی‌یف علیه غیرنظامیان بسته‌اند. غرب به چشم پوشی حقایق درباره نسل کشی در دونباس ادامه می‌دهد.

لاوروف همچنین گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده آماده گفت‌وگو با روسیه بدون پیش شرط است، اما دروغ گفت.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما به دنبال تصرف اوکراین نیستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها