کد خبر: 541655
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۳:۵۴:۴۱
| |

المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین:

برای اتخاذ موضع در قبال بحران اوکراین در معرض فشار قرار داریم

فلسطین اعلام کرد که برای اتخاذ موضع خود در قبال آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، تحت فشار قرار دارد و موضع آن خویشتنداری است.

برای اتخاذ موضع در قبال بحران اوکراین در معرض فشار قرار داریم
کد خبر: 541655
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۳:۵۴:۴۱

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: ما تحت فشار قرار داریم (منبع آن مشخص نشده است) تا در خصوص آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، موضع‌گیری کنیم. مطمئنا فشارها بر ما و همچنین سایر کشورها از تمامی طرف‌ها برای اتخاذ موضع در قبال بحران اوکراین ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، المالکی همچنین تصریح کرد: موضع ما کاملا واضح است و ما خویشتنداری می‌کنیم. ما به عنوان دولتی تحت اشغال نمی‌توانیم بار اتخاذ موضع به نفع یک طرف به ضرر طرف دیگر و پیامدهای آن بر خودمان را به دوش بکشیم.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد که فلسطین کاملا به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند است.

در اولین ساعات صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد: "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

از سوی دیگر، ریاض المالکی برگزاری نشست کمیته چهارجانبه بین المللی برای روند صلح را پس از آنکه اخیرا نشانه‌هایی از امید وجود داشت، بعید دانست.

وی تصریح کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل حدود یک ماه پیش به او اعلام کرد که تلاش دارد آمریکا را متقاعد کند تا با برگزاری نشست چهارجانبه بین‌المللی موافقت کند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اظهار کرد: متاسفانه پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا و دولت آمریکا (علیه روسیه)، امکان برگزاری نشست چهارجانبه چه در سطح وزرا چه در سطح نمایندگان وجود ندارد و ما باید منتظر حل و فصل بحران اوکراین باشیم.

فلسطینی‌ها مشتاقانه منتظر حرکتی به رهبری گروه چهارجانبه بین‌المللی با برگزاری نشستی در سطح وزیران با هدف راه‌اندازی یک ابتکار عمل یا تعیین گام‌های عملی هستند که منجر به راه‌حل دو کشوری شود و خلأ سیاسی کنونی را پر ‌کند.

آخرین دور مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل در پایان مارس ۲۰۱۴ پس از ۹ ماه مذاکرات تحت حمایت ایالات متحده بدون هیچ پیشرفت متوقف شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها