کد خبر: 576752
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۰۸:۵۳:۳۷
| |

آزمایش موشکی کره شمالی همچنان ادامه دارد

کره شمالی مجددا امروز (پنجشنبه) دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

آزمایش موشکی کره شمالی همچنان ادامه دارد
کد خبر: 576752
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۰۸:۵۳:۳۷

کره شمالی بار دیگر اقدام به شلیک آزمایشی موشک کرد. این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی در 12 روز گذشته است. این درحالی است که این کشور روز سه‌شنبه هم یک موشک بالستیک میان برد دیگر به سمت ژاپن شلیک کرده بود که با اعتراضاتی از سوی دولت ژاپن همراه شد و حتی دولت امریکا نیز در واکنش به پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل درخواست تشکیل جلسه در این باره را داده بود.

به گزارش ایسنا، این پرتاب موشکی تقریبا یک ساعت پس از آن انجام شد که کره شمالی، ایالات متحده آمریکا را به خاطر گفت‌وگو با شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با "اقدامات متقابل پیونگ‌یانگ علیه رزمایش‌های مشترک کره جنوبی – آمریکا" محکوم کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت: در کوتاه مدت این ششمین پرتاب موشکی کره شمالی محسوب می‌شود. چنین چیزی قطعا قابل پذیرش نیست.

رسانه‌های محلی روز چهارشنبه گزارش دادند که به دنبال اقدام تازه کره شمالی در پرتاب یک موشک بالستیک به سمت ژاپن، آمریکا ناو هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان خود را که با سوخت هسته‌ای کار می‌کند، مجددا در آب‌های کره جنوبی مستقر می‌کند. وزارت امور خارجه کره شمالی نیز طی بیانیه‌ای واشنگتن را به دلیل استقرار مجدد ناو هواپیمابرش در شبه جزیره کره محکوم کرد و افزود که چنین حرکتی "تهدیدی جدی" برای ثبات وضعیت این منطقه تلقی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها