کد خبر: 605410
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۸:۳۵:۴۰
| |

واردات نفت آلمان از خط لوله دروژبا افزایش می‌یابد

آلمان واردات نفت از قزاقستان از طریق خط لوله دروژبا روسیه را در ماه جاری میلادی افزایش دهد.

واردات نفت آلمان از خط لوله دروژبا افزایش می‌یابد
کد خبر: 605410
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۸:۳۵:۴۰

به گفته قزترانس‌اویل، متصدی دولتی خط لوله قزاقستان، این کشور آسیای میانه در نظر دارد تا در ماه جاری میلادی، عرضه نفت به آلمان از طریق خط لوله «دروژبا» روسیه را به 100 هزار تن افزایش دهد.

به گزارش فارس، این شرکت تاکنون 2 محموله 20 هزار تنی نفت را با موفقیت از طریق این خط لوله به منطقه روستایی Adamowo-Zastawa در لهستان تحویل داده است. این محموله‌ها از این روستا به پالایشگاه PCK در شهر شودت آلمان تحویل داده می‌شود. با این حال، حجم این محموله کمتر از انتظار است.

پس از توافق شرکت «قزترانس‌اویل» با «ترنس نِفت»، غول نفتی روسیه برای استفاده از خط لوله دروژبا به منظور انتقال نفت، ارسال نفت از قزاقستان به اتحادیه اروپا در ماه ژانویه با چراغ سبز مسکو مواجه شد.

بر اساس این قرارداد، قزاقستان، 1.2 میلیون تن ظرفیت این خط لوله را برای ترانزیت در سال 2023 رزرو کرده که شامل 300 هزار تن در سه ماهه اول است اما تاکنون تنها 40 هزار تن از این حجم عرضه شده است.

این کشور در سال گذشته میلادی، 84.2 میلیون تن نفت تولید کرده و امسال پیش‌بینی می شود 90.5 میلیون تن نفت تولید کند.

آمارها نشان می‌دهد، عرضه نفت روسیه به آلمان 99.9 درصد کاهش یافته است.

به نوشته این گزارش، آلمان، لهستان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک اجازه دارند از طریق خط لوله دروژبا نفت دریافت کنند اما آلمان و لهستان تصمیم گرفتند واردات نفت از روسیه را متوقف کنند تا وابستگی خود به انرژی این کشور را کاهش دهند.

با این حال، تحلیلگران هشدار داده‌اند که قزاقستان برای یافتن نفت کافی برای تامین نیاز اروپایی‌ها با چالش روبروست و ممکن است نتواند تولید خود را به اندازه کافی برای جایگزینی نفت روسیه افزایش دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها