کد خبر: 607707
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۰۹:۳۶:۰۶
| |

ورود ناوجنگی آمریکایی «یو اس اس میلیوس» به تنگه تایوان

نیروی دریایی آمریکا امروز دوشنبه و پس از پایان رزمایش اخیر چین در اطراف جزیره تایوان از عبور ناوجنگی یو اس اس میلیوس از تنگه تایوان در حالی خبر داد که آن را ترددی معمولی و عادی توصیف کرد.

ورود ناوجنگی آمریکایی «یو اس اس میلیوس» به تنگه تایوان
کد خبر: 607707
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۰۹:۳۶:۰۶

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوشکن موشکی هدایت شونده یو اس اس میلیوس از نوع آرلین-بورک مشغول تردد عادی و معمولی از تنگه تایوان با توجه به قوانین بین المللی کشتیرانی بوده است و عبور این ناو نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه آزاد و باز هند-اقیانوسیه است.

به گزارش ایرنا از رویترز، فرماندهی شرقی ارتش چین نیز در خبری در شبکه های اجتماعی نوشت نیروهایی برای رصد ناوشکن آمریکایی حین عملیات گشتزنی سازماندهی شده است.

نیروی دریایی آمریکا یکبار در ماه با ناوهای جنگی خود از تنگه تایوان تردد می کند و به طور منظم ماموریت های دریایی را در آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی انجام می دهد. هفته گذشته ناوجنگی یو اس اس میلیوس از نزدیکی یکی از مهم ترین جزایر مصنوعی تحت کنترل چین در دریای چین جنوبی عبور کرد و پکن آنرا اقدامی غیرقانونی خواند.

چین به فعالیت های نظامی خود در اطراف تایوان از زمان پایان رزمایش اما در سطحی کمتر ادامه می دهد. وزارت دفاع جزیره تایوان امروز از شناسایی ۱۸ هواپیمای نظامی و ۴ کشتی جنگی طی ۲۴ ساعت گذشته در اطراف این جزیره خبر داد.

علاوه بر این نیروی دریایی کره جنوبی امروز دوشنبه از آغاز رزمایش سه‌جانبه‌ کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در آب‌های بین‌المللی دریای شرقی در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی خبر داد.

این رزمایش فرصتی برای تقویت همکاری امنیتی میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در مقابل تهدیدهای فزاینده موشکی و هسته‌ای کره شمالی است و قابلیت‌های نیروی دریایی ما را در برابر پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی تقویت می‌کند.

سه ناوشکن مجهز به سامانه موشکی «ایجیس» شامل «روکس یولگوک کی آی» کره جنوبی، «یو اس اس بنفولد» آمریکا و «جی اس آتاگو» نیروی دفاع از خود ژاپن در این رزمایش حضور دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها