کد خبر: 610075
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۱۷:۳۰:۴۰
| |

ویدئو |‌ اسکای‌نکس؛ سپر دفاعی آلمان در برابر حملات هوایی

شرکت آلمانی راین‌متال، جدیدترین نمونه ضدهوایی خود را رونمایی کرد. انتظار می‌رود «اسکای‌نکس» قابلیت خوبی برای دفع حملات هوایی روسیه داشته باشد.

ویدئو |‌ اسکای‌نکس؛ سپر دفاعی آلمان در برابر حملات هوایی
کد خبر: 610075
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۱۷:۳۰:۴۰

سامانه پدافند هوایی اسکای‌نکس توسط شرکت آلمانی راین‌متال برای محافظت از دارایی ها و زیرساخت های ارزشمند و حیاتی در برابر طیف گسترده ای از تهدیدات هوایی طراحی شده است.

به گزارش عصر ایران، بنابر اطلاعات منتشر شده در اکانت شبکه اجتماعی دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین، سامانه پدافند هوایی متحرک اسکای‌نکس (Skynex) برای مقابله با تهدیدات هوایی روسیه در حال حاضر در این کشور مشغول به انجام وظیفه است. همچنین، اوکراین در حال بررسی امکان تولید مشترک اجزا این سامانه ها با شرکت راین‌متال (Rheinmetall) است

این سامانه از چند جزء کلیدی مانند سلاح اورلیکن اسکای‌رنجر، سلاح اورلیکن توئین، رادار چند ماموریتی، سامانه سی4آی (C4I)، سامانه جنگ الکترونیک و موشک های سطح به زمین تشکیل شده است.

رادار چند ماموریتی که وظیفه شناسایی، ردیابی و طبقه بندی اهداف هوایی را بر عهده دارد به طور معمول دارای برد شناسایی حدود 20000 تا 30000 متر است. اما این برد به پیکربندی خاص رادار و اندازه هدف بستگی دارد.

اسکای‌نکس می تواند به عنوان یک سامانه ضد راکت، توپخانه و خمپاره (Counter rocket, artillery, and mortar) یا به اختصار سی-رم (C-RAM) به کار گرفته شود و بر همین اساس علیه پهپادها، موشک ها و پرتابه ها وارد عمل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها