کد خبر: 611253
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۶
| |

حمله کیهان به مرعشی؛ امضای برجام «آرزو» ندارد، «تاسف» دارد

روزنامه کیهان نوشت: دولت برنامه‌های خود را به یک توافق خارجی گره نزده است. برخلاف دولت مورد حمایت مدعیان اصلاحات که هشت سال ظرفیت‌های کشور را معطل امضای برجام نگاه داشت. بنابراین امضای توافقی چون برجام، «آرزو» ندارد بلکه «تاسف» دارد!

حمله کیهان به مرعشی؛ امضای برجام «آرزو» ندارد، «تاسف» دارد
کد خبر: 611253
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۶

روزنامه کیهان مدعی شده دولت سیزدهم «هر توافقی» را امضا نخواهد کرد و امضای توافق برجام «آرزو»ی دولت نیست بلکه موجب تاسف است.

به گزارش کیهان، تمامی شواهد و قرائن نشان می‌دهند دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن خود سیاست خود را به جای «لغو تحریم‌ها» بر «خنثی‌‌سازی تحریم‌ها» متمرکز کرده و همت خود را برای تقویت بنیه داخلی کشور و فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول‌مانده در دولت پیشین گذاشته است. در زمینه سیاست خارجی نیز مقامات کشورمان بارها اعلام نموده‌اند که برای یک «توافق خوب» آمادگی دارند ولی این‌گونه نیست که هر توافق معیوب یا فاقد ضمانت اجرایی مانند برجام را بپذیرند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: در حقیقت اگر به گفته مرعشی، دیپلمات‌های کشورمان آرزوی توافقی مانند برجام را داشتند، یقینا تاکنون این توافق صورت گرفته بود. لکن سیاست تیم مذاکره‌کننده کنونی «توافق برای توافق» نیست. بلکه برای آنان معاهده‌ای مطلوب است که منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را به درستی تامین کند. ضمن اینکه دولت فعلی برنامه‌های خود برای اداره کشور را به یک توافق خارجی گره نزده است. برخلاف دولت مورد حمایت مدعیان اصلاحات که هشت سال ظرفیت‌های کشور را معطل امضای برجام نگاه داشت و به امید تضمین امضای «کری»‌، حتی به تقویت روابط با سایر کشورها به جز آمریکا و اروپا نیز نپرداخت. بنابراین امضای توافقی چون برجام، «آرزو» ندارد بلکه «تاسف» دارد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها