کد خبر: 620927
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۲۱:۵۲:۰۴
| |

نگرانی اروپا از انتقال ویروس اعتراضات خشونت بار فرانسه به کشورهای دیگر

رهبران اروپا نگران انتقال ویروس اعتراضات و آشوب در فرانسه به دیگر کشورهای اروپایی هستند.

نگرانی اروپا از انتقال ویروس اعتراضات خشونت بار فرانسه به کشورهای دیگر
کد خبر: 620927
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۲۱:۵۲:۰۴

آنتونیو تایانی، وزیر خارجه ایتالیا نسبت به انتقال آشوب های گسترده از  فرانسه به دیگر کشورهای فرانسوی زبان هشدار داد و  خواستار جلوگیری از آن شد.

به گزارش جماران، او در گفت و گو با شبکه تلویزیونی Rai3 گفت: پر واضح است که اوضاع بهتر شده است. مادربزرگ نوجوان مقتول  دعوت به آرامش کرده است. باید از گسترش این خشونت ها مانند یک لکه ی روغن به سوئیس و بلژیک جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد که وزارت خارجه ایتالیا از ایتالیایی ها در فرانسه خواست که به دستورات مسئولان محلی گوش داده و از نزدیکی به مکان های درگیری امتناع کنند.

در همین حال، پلیس فرانسه برای رصد اعتراضات خیابانی به کشته شدن یک نوجوان در پاریس و شهرهای حومه آن از پهپاد استفاده خواهد کرد.

اداره پلیس پاریس به دنبال اعتراضات اخیر استفاده از پهپاد از ساعت 18:00 تا ساعت 06:00 صبح فردا (به وقت محلی) را در تمام شهرهای استان سن-سن-دنی و برخی شهرهای او-دو-سن مجاز اعلام کرد.

از سوی دیگر، روزنامه (Le Parisien) گزارش داد که 7 هزار نیروی پلیس عصر امروز در پاریس و حومه آن برای مقابله با اعتراضات خیابانی حضور خواهند یافت.

در پنجمین شب اعتراضات به کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس فرانسه، 871 نقطه در اماکن عمومی به آتش کشیده شده، 577 خودرو در آتش سوخته و 74 ساختمان نیز خسارت دیدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها