کد خبر: 637136
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۱:۲۱:۵۹
| |

پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه به حالت آماده‌باش درآمدند

العربی الجدید نوشت: برخی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه و عراق در روزهای اخیر مورد حمله قرار گرفته‌اند که گمان می‌رود این حملات توسط نیروهای محور مقاومت انجام شده است.

پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه به حالت آماده‌باش درآمدند
کد خبر: 637136
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۱:۲۱:۵۹

العربی الجدید نوشت: برخی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه و عراق در روزهای اخیر مورد حمله قرار گرفته‌اند که گمان می‌رود این حملات توسط نیروهای محور مقاومت انجام شده است. هرچند این حملات موضوع جدیدی نیست اما این بار این اعتقاد وجود دارد که حملات مذکور با حمایت علنی امریکا از اسرائیل در جنگ با نوار غزه در ارتباط باشد.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، بر اساس آنچه خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داده است، انفجارهایی در شب پنجشنبه و جمعه در مجاورت میدان نفتی العمر به وقوع پیوشت که نیروهای آمریکایی از آن به عنوان پایگاهی در حومه دیرالزور در شرق سوریه استفاده می‌کنند.

پایگاه‌های خبری چون«نهر مدیا» و شبکه «فرات پست» هم ضمن تایید وقوع این انفجارها تاکید کردند: صداهای انفجار و تیراندازی در داخل پایگاه ائتلاف بین‌المللی در میدان العمر شنیده شده است که احتمالاً ناشی از شلیک راکت توسط نیروهای محور مقاومت بوده است.

شامگاه پنجشنبه گذشته نیز افراد ناشناس خط لوله انتقال گاز میدان کونیکو و صحرای ابوخشاب را در حومه دیرالزور در شمال شرق سوریه منفجر کردند، خبرگزاری سانا تصریح کرده این خط لوله توسط نیروهای آمریکایی و نیروهای قس برای «دزدیدن گاز از میدان کونیکو» استفاده می‌شود.

در همین رابطه، پایگاه نیروهای ائتلاف در منطقه التنف در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن نیز مورد حمله دو پهپاد قرار گرفت و ژنرال «پت رایدر»، سخنگوی پنتاگون پنجشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این حمله پهپادی منجر به جراحات جزئی در میان شماری از پرسنل ارتش آمریکا شده است.

گسیل تجهیزات و آماده‌باش پایگاه‌های امریکایی

بر اساس اطلاعات موجود، پایگاه‌های آمریکایی در الحسکه پس از حملات به دیگر پایگاه‌های آمریکایی در میدان گازی کونیکو در دیرالزور و پایگاه التنف، در حالت آماده‌باش قرار دارند.

«ابوعمر البوکالی» از فعالان رسانه‌ای سوری به العربی الجدید گفت: پایگاه‌های آمریکایی در الشدادی، رمیلان، القحطانیه و الیعربیه در شمال شرق الحسکه، همزمان با کاهش حرکت هلیکوپتر، شاهد وضعیت آماده باش هستند و تقریباً دیگری خبری از گشت‌های آمریکایی در مناطق مرزی با ترکیه و عراق نیست.

البوکالی توضیح داد که چند روز پیش نیروهای آمریکایی پایگاه خود را در شهر الشدادی در حومه جنوبی حسکه با ده‌ها خودروی نظامی قویت کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در روزهای اخیر سامانه راداری را در اختیار نیروهای خود در استان‌های الحسکه و دیرالزور قرار داده است، همچنان شنبه گذشته 4 سامانه راداری را از عراق و از طریق گذرگاه الولید به پایگاه خود در منطقه الشدادی آورده است. نیروهای آمریکایی همچنین سامانه‌های راداری را در میدان‌های نفتی العمر و گاز کونیکو در حومه دیرالزور مستقر کردند تا به هرگونه حمله گروه‌های مقاومت در غرب رود فرات پاسخ دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها