کد خبر: 650408
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۵
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قتل عام و تجاوز به زنان در سودان همچنان ادامه دارد

داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد در جنگ داخلی سودان، اردوگاه‌های آوارگان، مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها هدف قرار گرفتند و تمامی این اقدامات به شکلی هدفمند و از سوی نیروهای پشتیبانی سریع و گروه‌های شبه‌نظامی عربی متحد انجام شده است.

قتل عام و تجاوز به زنان در سودان همچنان ادامه دارد
کد خبر: 650408
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۵

روزنامه فرانسوی لوموند از ادامه قتل‌عام‌های بزرگ در سودان پرده برداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه لوموند در گزارشی که اخیراً منتشر شد اعلام کرد: داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد در جنگ داخلی سودان، اردوگاه‌های آوارگان، مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها هدف قرار گرفتند و تمامی این اقدامات به شکلی هدفمند و از سوی نیروهای پشتیبانی سریع و گروه‌های شبه‌نظامی عربی متحد انجام شده است.

همچنین نیروهای پشتیبانی سریع که رهبری آن را محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی بر عهده دارد، موجی از ترورها را در میان نخبگان سیاسی، شخصیت‌های محلی، حقوقدانان، فعالان حقوق بشر و حتی معلمان به راه انداخته و بعد از آن به شکل کوری به قتل‌عام مردم می‌پردازند. این در حالی است که تعداد زیادی از زنان نیز در این جنگ مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

لوموند با استناد به سخنان کارشناسان سازمان ملل درباره این جنگ تاکید کرد: تاکنون ده‌ها مورد تجاوز و تعرض به زنان و کودکان توسط نیروهای پشتیبانی سریع به ثبت رسیده است. به طور مثال در پست‌های ایست و بازرسی که این گروه در جاده منتهی به مرز چاد دارد، بسیاری از زنان فراری از جنگ از مردان جدا شده و علاوه بر ضرب و شتم و چپاول دارایی‌های این پناهجویان، شمار زیادی از زنان نیز مورد آزار و تجاوز قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این به گفته این منابع، نیروهای پشتیبانی سریع و گروه‌های شبه‌نظامی متحد این گروه، اعدام‌های دسته‌جمعی را علیه مردان قبیله المسالیت انجام داده‌اند که مستندسازی شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها