کد خبر: 656607
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ ۱۸:۳۰:۳۱
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

چند نکته در مورد عقب‌نشینی اسرائیل از خان‌یونس؛ رفع و رجوع جنایت کنسولگری ایران در سوریه؟

روز دوشنبه خبرهای زیادی در رابطه با عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از خان‌یونس یکی از جنوبی‌‌ترین شهرهای نوار غزه منتشر شد.

چند نکته در مورد عقب‌نشینی اسرائیل از خان‌یونس؛ رفع و رجوع جنایت کنسولگری ایران در سوریه؟
کد خبر: 656607
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۳ ۱۸:۳۰:۳۱

سید عماد حسینی- روز دوشنبه خبرهای زیادی در رابطه با عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از خان‌یونس یکی از جنوبی‌‌ترین شهرهای نوار غزه منتشر شد.

بیانیه غافلگیرکننده ارتش اسرائیل در رابطه با خارج کردن نیروهای زمینی خود از نوار غزه و پایان عملیات در آن بسیاری از تحلیل‌گران را هم غافلگیر کرد.

اینکه در بحبوحه عربده‌کشی‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در رابطه با یورش به رفح تنها منطقه باقی‌مانده برای 1.4 میلیون آواره غزه، چنین تصمیمی رسانه‌ای شود پرسش‌ها و در عین حال پیش‌بینی‌های متعددی را به همراه می‌آورد.

اینکه این عقب‌نشینی چه ارتباطی می‌تواند با بالا گرفتن سطح نگرانی و وحشت در جامعه اسرائیل نسبت به واکنش محور مقاومت به اقدام تروریستی تل‌آویو در دمشق داشته باشد و اینکه آیا اسرائیل به دنبال تدارک برای تهاجم به لبنان برای پاک کردن صورت مساله ناکامی در غزه حتی برای مدتی از این طریق هست نیز نظراتی است که تحلیل‌گران آن را مطرح می‌کنند.

به هر شکل با وجود خط و نشان‌‌هایی که نتانیاهو در یکی از آخرین اظهاراتش علیه رفح اعلام کرده و حتی ادعایش مبنی بر اینکه ساعت صفر انجام این عملیات هم مشخص شده است، نمی‌تواند لکه شکست بزرگی را که ارتش اسرائیل بعد از شش ماه ویرانی و کشتار در نوار غزه دچار آن شده بزداید، گرچه این خروج می‌تواند به تلاش‌های انجام‌گرفته توسط آمریکا و شماری از کشورهای دیگر برای جلوگیری از پاسخ تهران به جنایت کنسولگری دمشق کمک کرده و شاید در همین راستا انجام گرفته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها