کد خبر: 658672
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۱۴:۴۳:۰۱
| |

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

فقط آمریکا می تواند از حمله اسرائیل به رفح جلوگیری کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گفت که تنها آمریکا می تواند از حمله اسرائیل به رفح جلوگیری کند و افزود که احتمالا اسرائیل در روزهای آینده به این شهر حمله کند.

فقط آمریکا می تواند از حمله اسرائیل به رفح جلوگیری کند
کد خبر: 658672
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۱۴:۴۳:۰۱

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گفت که تنها آمریکا می تواند از حمله اسرائیل به رفح جلوگیری کند و افزود که احتمالا اسرائیل در روزهای آینده به این شهر حمله کند.

به گزارش شفقنا از گاردین، اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد عملیات زمینی را در جنوب رفح، تنها بخشی از غزه که در آن نیرو اعزام نکرده است را ادامه دهد. بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیونی سرزمین فلسطین پس از فرار از بمباران اسرائیل از جاهای دیگر به آنجا پناه برده اند.

طرح حمله به این شهر که مدت‌هاست تهدید می‌شد، با مخالفت شدید متحدان اسرائیل، از جمله ایالات متحده، مواجه شده است که می‌گویند این اقدام باعث تلفات هزاران غیرنظامی و اختلال بیشتر در ارسال کمک‌ها خواهد شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفته است که اسرائیل نباید بدون برنامه‌های مشخص برای حفاظت از غیرنظامیان وارد رفح شود و وزرای خارجه کشورهای G7 نیز گفته‌اند که با عملیات نظامی مخالفت کرده‌اند به این دلیل که برای مردمی که در آنجا پناه گرفته‌اند فاجعه‌بار است. .

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می گوید چهار تیپ از جنگجویان حماس در آنجا پنهان شده اند و باید با آنها مقابله کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها