کد خبر: 161839
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

شروط نحوه برداشت دولت از صندوق توسعه ملی تعیین شد/ اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده

نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی ایرادهای شورای نگهبان در لایحه بودجه سال آینده کل کشور اختصاص داشت، به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان، تبصره 4 لایحه بودجه سال 97 را اصلاح کردند.

شروط نحوه برداشت دولت از صندوق توسعه ملی تعیین شد/ اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده
کد خبر: 161839
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی ایرادهای شورای نگهبان در لایحه بودجه سال آینده کل کشور اختصاص داشت، به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان، تبصره 4 لایحه بودجه سال 97 را اصلاح کردند.

بر اساس این اصلاحیه که با 138 رای موافق، 5 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، در بند (ب) و (ج) و بند (هـ) تبصره (4) عبارت «از جمله منابعی که با تصویب هیات امنای صندوق توسعه ملی در چارچوب اساسنامه خود با آن بانک قرارداد عاملیت منعقد و یا در آن بانک سپرده‌گذاری نموده» حذف شد.

همچنین بند (د) تبصره (4) حذف شد.

از سوی دیگر در بند (و) عبارت «کمک به ساماندهی بافت‌های فرسوده» بعد از عبارت «زلزله زده و سیل زده» اضافه شد، بر این اساس تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی برای کمک به ساماندهی بافت‌های فرسوده اختصاص یافت.

نمایندگان همچنین یک بند به شرح زیر به عنوان بند الحاقی (3) تبصره 4 الحاق کردند که در آن آمده است: تسهیلات بندهای (و) و (ز) این تبصره با شرایط زیر اختصاص می‌یابد:

1- تسهیلات مذکور در بودجه‌های سنواتی 1398 تا 1403 منظور و به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود.

2- برنامه عملیاتی و اجرایی وجوه «با رویکرد بودجه‌ریزی عملیاتی» با تاکید بر تعیین اهداف و تعهدات دولت برای هر یک از موارد تعیین شده و به تایید سازمان برنامه و بودجه برسد.

3- گزارش عملکرد 6 ماهه این مجوز توسط سازمان برنامه و بودجه و هیات نظارت صندوق توسعه ملی به‌صورت مستقل تهیه و ارسال شود.

4- تعیین هرگونه تکلیف خارج از این مجوز در قانون بودجه سال 1397 و مقررات برای استفاده و تخصیص منابع صندوق توسعه ملی ممنوع است.

5- گزارش نظارتی تبصره 4 قانون بودجه سال 96 توسط سازمان برنامه و بودجه و هیئت نظارت صندوق توسعه ملی به طور مستقل تهیه و ارسال گردد.

6- اصلاحات ساختاری، نهادی و اجرایی به منظور افزایش درآمدها، کاهش هزینه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اصل 44 قانون اساسی و قانون برنامه ششم (به‌ویژه رعایت قواعد مالی مندرج در ماده 7 و جدول شماره 4 و جهت تامین منابع اجرای طرح‌های مشمول این مجوز در سال‌های آتی از محل منابع بودجه عمومی بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی) ضروری است.

نمایندگان مجلس مقرر کردند در بند الحاقی (2) عبارت «مجوز از مقام معظم رهبری» جایگزین عبارت «موافقت لازم» شود.

در بند و تبصره 4 ، مجلس برای تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده که معادل مبلغ 143 هزار و 750 میلیارد ریال از ورودی سال 97 صندوق توسعه ملی برداشت کند.

همچنین در بند ز نیز به دولت اجازه داده شده که مبلغ 350 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام نامه آن صندوق برای تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به 46 هزار هکتار اراضی دشت سیستان برداشت کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها