کد خبر: 191443
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۰۶:۵۲:۰۰
| |

سومین هیات رئیسه مجلس دهم مشخص شد؛

علی لاریجانی رئیس مجلس باقی ماند/ پزشکیان و مطهری همچنان نواب رئیس مجلس

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی انتخابات هیات رئیسه مجلس در دستور قرار داشت و سرنوشت کرسی‌های هیات‌رئیسه مجلس برای سومین سال مشخص شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس باقی ماند/ پزشکیان و مطهری همچنان نواب رئیس مجلس
کد خبر: 191443
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۰۶:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از روزها حرف و حدیث درباره ائتلاف کردن یا نکردن فراکسیون‌های سیاسی مجلس با یکدیگر و انتشار لیست‌های جداگانه برای ورود به انتخابات هیات رئیسه مجلس، امروز نمایندگان مجلس راس ساعت 9 رای‌گیری درباره کرسی‌های مجلس را آغاز کردند و در اولین مرحله رای‌گیری علی لاریجانی 101 رای، محمدرضا عارف 114 رای و حمیدرضا حاجی بابایی 54 رای آورد و به همین خاطر رای‌گیری به دور دوم رفت. حمیدرضا حاجی بابایی با دیدن رای خود با بیان اینکه ما می خواستیم وضع موجود را تعریف کنیم اعلام کرد که به نفع علی لاریجانی کنار می‌رود.

به گزارش «اعتمادآنلاین» ، بعد از کناره‌گیری حاجی بابایی، در دور دوم رای‌گیری برای انتخابات رییس مجلس، علی لاریجانی با بیان اینکه از بین 279 رای اخذ شده، محمدرضا عارف 123 رای و بنده حقیر با 147 رای آوردیم اعلام کرد که بنابراین من دوباره رئیس مجلس شدم. او در ادامه گفت: از حسن ظن و اعتماد شما تشکر می کنم و ان شاءالله در ادامه مسیر در مجلس با وفاق بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

بعد از اعلام نتیجه رای‌گیری رئیس مجلس، رای‌گیری برای نواب رئیس مجلس در دستور کار قرار گرفت. در انتخابات هیات رئیسه سومین سال از مجلس دهم، علی مطهری و مسعود پزشکیان از سوی فراکسیون امید و عبدالرضا مصری از فراکسیون ولایی و هادی قوامی از فراکسیون مستقلین برای کرسی‎های نایب رئیسی مجلس رقابت کردند و در آخر مطهری، پزشکیان، قوامی و مصری کاندیداهای این کرسی هیات رئیسه بودند که در آخر از بین 279 رای اخذ شده، پزشکیان با 157 رای، مطهری با 143 رای در جایگاه نواب رئیس ابقا شدند.

رئیس و نواب رئیس که مشخص شدند نوبت به کاندیداهای دبیری هیات رئیسه مجلس رسید. سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، احمد امیرآبادی، صباغیان، اکبررنجبرزاده، محمدحسین فرهنگی، سیدناصر موسوی لارگانی، سیدعلی ادیانی، محمد جمالی نوبندگانی، غلامرضا کاتب، سکینه الماسی، محمدمهدی افتخاری، سیدمهدی فرشادان، محمدعلی وکیلی، علی اصغر یوسف نژاد، عبدالکریم حسین زاده، حمیده زرآبادی، علیرضا رحیمی، زهرا ساعی، رحیم زارع، عبدالحمید خدری، زهرا سعیدی و نبی هزار جریبی به عنوان نامزد دبیری هیات رئیسه به صحن مجلس معرفی شدند تا از بین آنها 6 نفر انتخاب شوند.

بعد از رای‌گیری در این انتخابات از 278 رای ماخوذه، وکیلی با 134 رای، یوسف نژاد با 129 رای، قاضی زاده با 129 رای، رحیمی با 104 رای و امیرآبادی با 98 رای پیروز قطعی شدند. رنجبرزاده و فرهنگی هم هر کدام 95 رای کسب کرده بودند که به قید قرعه از میان آنها رنجبرزاده پذیرفته شده و به هیات رئیسه راه یافت.

را‌ی‌گیری برای کارپردازان مرحله بعدی انتخابات هیات رئیسه بود؛ محمدقسیم عثمانی، سیدفرید موسوی، اسدالله عباسی، بهروز نعمتی، نوروزی، منصوری، سلحشوری، حسن‎نژاد، آشوری، لطفی، مقصودی، بهمنی و خضری کاندیداهایی بودند که به صحن معرفی شدند تا از بین آنها سه نفر با رای نمایندگان انتخاب شوند و از بین آن‌ها عباسی با 96 رأی، نعمتی با 96 رأی و آشوری با 89 رأی انتخاب شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها