کد خبر: 191551
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

رسول خضری یک عضو فراکسیون مستقلین درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد؛

چه بگویند چه نه لاریجانی وام‌دار ولایی‌ها شد/ جای زنان و اهل سنت در هیات رئیسه خالی است/ تصمیم ائتلافات در مجلس آنی گرفته نمی‌شود

یک عضو فراکسیون مستقلین با اشاره به انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی، گفت: با این اقدام حاجی بابایی، آقای لاریجانی عملا وام‌دار ولایی‌ها شد.

چه بگویند چه نه لاریجانی وام‌دار ولایی‌ها شد/ جای زنان و اهل سنت در هیات رئیسه خالی است/ تصمیم ائتلافات در مجلس آنی گرفته نمی‌شود
کد خبر: 191551
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول خضری نماینده پیرانشهر و عضو فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: جای زنان و اهل سنت در هیات رئیسه خالی است و باید تدبیر شود. در بسیاری از کشورهای دنیا سهمیه‌بندی وجود دارد و اگر این چنین نباشد بازتاب و پیام آن برای خارج از مجلس ثبت نبود.

او تاکید کرد: فراکسیون‌ها انسجام نداشتند و شاهد بودیم تا زمانیکه موقعیت برای آقای لاریجانی بحرانی نشد تعاملی صورت نگرفت. عملا بعد از دو مرحله‌ای شدن انتخابات رئیس مجلس، وارد فاز دیگری شدیم و لاریجانی توانست رئیس باقی بماند.

این عضو فراکسیون مستقلین با اشاره به انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی، ادامه داد: با این اقدام حاجی بابایی آقای لاریجانی عملا وام‌دار ولایی‌ها شد و با ائتلاف دو فراکسیون مستقلین و ولایی آقای لاریجانی رییس شد.

خضری گفت: لاریجانی تنها از سوی فراکسیون مستقلین به عنوان کاندیدای ریاست مجلس معرفی شده بود و هر دو فراکسیون دیگر کاندیداهایی داشتند و لیست کامل داده بودند.

او تاکید کرد: لابی‌ها در مجلس زیاد است اما سیاسی‌کاری نیست و کاش اینچنین بود. آرزوی ما این است که یک روز پارلمان ما، حزبی و دولتمان، پارلمانی باشد و در این شرایط است که ما می‌توانیم کارآمدی و خروج خوبی را از مجلس برای مردم و نظام داشته باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ائتلاف ولایی‌ها با مستقلین و انصراف آقای حاجی بابایی مانعی ندارد اما در مجلس و برای انتخاب رییس در نوع خود جزو تازگی‌ها بود.

خضری با اشاره به ائتلاف انجام شده میان ولایی‌ها و مستقلین، گفت: با این حساب دو فراکسیون مستقلین و ولایی به یکدیگر نزدیکتر شدند و رای دادن ولایی‌ها به سرلیست مستقلین، پیوند دو فراکسیون بود. چون احزاب قوی و فراگیر نداریم این موضوعات برای ما تازگی دارد. البته ائتلافات به این شکل نیست که آنی تصمیم گرفته شود و قطعا هفته‌ها و ماه‌ها قبل مذاکراتی انجام می‌شود.

او با اشاره به حاشیه ایجاد از سوی مستقلین در راهروی مجلس، گفت: می‌خواستند لیست‌ها را یکی کنند که ما در مقابل آن مقاومت کردیم. مقاومت ما نسبت به تغییر لیست بود. ما معتقد بودیم که فراکسیون مستقلین باید بر میثاق خود بایستد و حق ندارد آن را دستکاری کند و من به این موضوع اعتراض داشتم. این پدیده عجیبی برای من است، کارپردازی یعنی حداقل هیات رئیسه و حداقل را برای اهل سنت و زنان رضایت نمی‌دهند.

این عضو فراکسیون مستقلین گفت: در همه جای دنیا سهم معین و مشخصی برای گروه‌های مختلف قائل هستند و به میزان آن تعداد وزن و نقشی در هیات رئیسه دارند اما این نقش را فعلا مجلس دهم قائل نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها