کد خبر: 192514
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۱۵:۲۵:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه:

آمریکایی‌ها رویکرد یکجانبه گرایانه‌ای را در قبال کشورها پیش گرفته‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکا حاضر است برای جلوگیری از شکل‌گیری ائتلافی ضدآمریکایی در گروه 7 روسیه را مجددا به عضویت این گروه درآورد.

آمریکایی‌ها رویکرد یکجانبه گرایانه‌ای را در قبال کشورها پیش گرفته‌اند
کد خبر: 192514
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۱۵:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، با اشاره به پیشنهاد ترامپ به پیوستن مجدد روسیه به گروه 7 گفت: آمریکایی ها رویکرد یکجانبه گرایانه ای را در قبال کشورها پیش گرفته اند که آخرین بار به زمان بوش پسر باز می گردد که عموما در حوزه نظامی بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: ترامپ رویکرد یکجانبه گرایانه خود در رابطه با اروپا را عمدتا در حوزه اقتصادی پیش گرفته است و تصور می کند هزینه ابرقدرت ماندن آنها را باید متحدان اروپایی بدهند.

وی افزود: ترامپ مصر است چالش های اقتصادی خود با اتحادیه اروپا را ادامه دهد، از این رو از روسیه دعوت می کند تا با ورود مجدد به گروه 7 عملا مانع شکل گیری ائتلافی علیه آمریکا در این گروه شود.

فلاحت پیشه در ادامه با بیان اینکه کماکان کشورهای غربی در حوزه های راهبردی و امنیتی تلاش دارند تا خطوط قرمز خود با آمریکا را رعایت کنند، عنوان کرد: با این حال روابط در حوزه اقتصادی دارای چالش های بسیار جدی است چنانچه در اوج مشکلات اقتصادی اروپا شاهد تحمیل تعرفه های جدید از سوی آمریکا به کشورهای این اتحادیه بودیم که اقتصاد آنها را به سمت رکود بیشتر پیش برده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین صورت گرفتن واکنش های سیاسی ازسوی اروپایی ها در جنگ اقتصادی ترامپ را ضعیف دانست و افزود: نظری بسیاری از کشورهای اروپایی این است که بازی را به عرصه سیاسی و راهبردی نکشانند اما معتقدیم اگر سیاست های آمریکا به گونه ای باشد که دولت های مستقر در اروپا دچار چالش مدیریتی شوند این امکان وجود دارد که شاهد یارگیری های جدیدی در سطح دنیا باشیم.

وی تصریح کرد: در نهایت باید دید حد یقف سیاست های اقتصادی ترامپ چقدر است و تا کجا پیش می رود چرا که در حال حاضر بدون توجه به مسائل سیاسی نظرات خود را پیش می برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سیاست های ترامپ منجر به افزایش شاخص های رشد اقتصادی مثل بورس و کاهش بیکاری شود، در ظاهر عوامل تنش زدا در آمریکا فعال نمی شوند اما اگر این موضوع مناسبات اقتصادی این کشور با اروپایی ها را وارد چالش شدید کرده و اقتصاد آنها را به رکود بکشاند، اتفاقاتی خواهد افتاد.

منبع:خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها