کد خبر: 216628
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس:

کشور در بلاتکلیفی پیوستن به CFT نماند/ چاره‌ای جز مذاکره نداریم

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است جمهوری اسلامی می‌تواند با قرار دادن حق تحفظ برای منافع ملی به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم بپیوندد.

کشور در بلاتکلیفی پیوستن به CFT نماند/ چاره‌ای جز مذاکره نداریم
کد خبر: 216628
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، با اشاره به تمدید تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران برای یک دوره چهار ماهه دیگر از سوی کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) گفت: جمهوری اسلامی در بحث سیاست خارجی ملاحظات خود را دارد و بر اساس منافع ملی تصمیم می گیرد.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه با این حال نباید کشور در بلاتکلیفی بماند، عنوان کرد: بلاتکلیفی در برخی امور، آسیب هایی دارد که در آینده قابل جبران نیست.

او افزود: تا کنون برای بررسی FATF به انداره کافی فرصت داشته ایم اما این کارگروه فرصت دیگری برای مذاکرات در اختیار ایران قرار داد که اکنون باید تصمیم بگیریم که به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم بپیوندیم یا خیر؟

حضرتی در ادامه با بیان اینکه کشور نباید بیش از این درباره مصالح و منافع ملی خود در بلاتکلیفی سیر کند، یادآور شد: البته ممکن است کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) تصمیمات ایران را نپذیرد، اما با این حال باید حق تحفظی برای خود قائل باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه می توانیم به عضویت CFT درآمده، اما حق تحفظی برای خود قائل باشیم، خاطرنشان کرد: ممکن است ایران شروطی بگذارد که آنها نپذیرند اما این موضوع ایرادی ندارد چرا که برخی کشورها نیز برای چنین موضوعاتی سال ها مذاکره می‌کنند از این رو ما نیز چاره ای جز مذاکره نداریم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها