کد خبر: 316356
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۲۰:۲۲:۳۰
| |

رئیس مجمع هیئت بین المجالس ایران خبر داد؛

تصویب پیشنهاد مجلس توسط هیات‌های پارلمانی مجمع مجالس آسیایی

سیده فاطمه ذوالقدر، رئیس مجمع هیئت بین المجالس ایران از تصویب پیشنهاد مجلس شورای اسلامی با عنوان «قطعنامه تقویت همکاری میان اعضای مجمع مجالس آسیایی به منظور حمایت و ارتقاء چندجانبه گرایی» توسط هیات های پارلمانی مجمع مجالس آسیایی خبر داد.

تصویب پیشنهاد مجلس توسط هیات‌های پارلمانی مجمع مجالس آسیایی
کد خبر: 316356
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۲۰:۲۲:۳۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر، رئیس مجمع هیئت بین المجالس ایران در نشست اختتامیه کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی که در اصفهان با حضور کشورهای عضو برگزار شد، گفت: این نشست فرصتی دیگر فراهم آورد تا بار دیگر ایده های جمعی و انرژی هیات های پارلمانی صرف معنی بخشیدن به نقش و مشارکت پارلمانها در تسهیل امور سیاسی در آسیا باشد.


سیده فاطمه ذوالقدر افزود: بر این اساس، پیش نویس 7 قطعنامه در این مجمع مطرح شد که از این میان پیش‌نویس‌های قطعنامه‌های مربوط به «حکمرانی خوب»، «حاکمیت قانون و توانمندسازی قضایی»، «شیوه‌های پارلمانی موثر»، «ایجاد رفاه در آسیا از طریق دوستی و همکاری»، «قطعنامه مجالس آسیایی و دولت با هم برای رفاه در آسیا»، «قطع‌نامه حمایت بی‌دریغ و قاطعانه پارلمان‌های آسیایی از مردم فلسطین» به تصویب اعضاء مجمع رسید.


به گفته وی، پیش‌نویس قطعنامه «به سوی پارلمان آسیایی» که توسط کشور پاکستان مطرح شد با مخالفت اکثر کشورها روبه‌رو شد و به تصویب مجمع نرسید.


ذوالقدر افزود: در این اجلاس علاوه بر تصویب 6 قطعنامه فوق در کمیسیون سیاسی مجمع بین المجالس آسیا، مجلس شورای اسلامی ایران پیشنهادی با عنوان «قطعنامه تقویت همکاری میان اعضای مجمع مجالس آسیایی به منظور حمایت و ارتقاء چندجانبه گرایی» مطرح کرد که مورد استقبال هیات های پارلمانی مجمع قرار گرفت و به تصویب اعضاء مجمع رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها