کد خبر: 325031
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۵:۰۵:۱۲
| |

فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

بازگشت به قانون و مبارزه با فساد، نشاط را به جامعه بازمی‌گرداند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است برای بازگرداندن نشاط اجتماعی و سیاسی به جامعه باید همه دستگاه‌ها طبق قانون عمل کنند و همگی در مبارزه با فساد همگام شوند تا اعتماد ملی به جامعه بازگردد.

بازگشت به قانون و مبارزه با فساد، نشاط را به جامعه بازمی‌گرداند
کد خبر: 325031
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۵:۰۵:۱۲

اعتمادآنلاین| فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: قانون‌گرایی و ارتقای سطح اعتماد ملی و امنیت عمومی خودبه‌خود نشاط را به جامعه بازمی‌گرداند. متأسفانه اکنون به دلیل عملکرد نادرست دست‌اندرکاران اداره امور کشور، با نوعی سلب اعتماد عمومی در جامعه مواجه هستیم.

او اضافه می‌کند: از سوی دیگر، به دلیل عدم ثبات وضعیت اقتصادی کشور و همچنین تهدیدهای خارجی، نگرانی‌های بسیاری برای مردم به‌ویژه برای جوانان ما ایجاد شده است. آنان نسبت به آینده شغلی و معیشتی‌شان نگران هستند و افق روشنی را نیز در آینده برای خود متصور نیستند. بنابراین در این وضعیت، طبیعی است که نشاط اجتماعی و سیاسی از جامعه رخت ببندد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: این نگرانی‌ها و دغدغه‌ها به‌هیچ‌وجه با ایجاد یک سلسله شادی‌های صوری قابل درمان نیست. باید فکری اساسی برای وضعیت کشور شود. اگر مشکلات و معضلات بنیادی و ریشه‌ای حل شود و مردم آینده روشنی را پیش چشم خود ببینند، قطعاً روحیه نشاط و امید به جامعه بازمی‌گردد.

راکعی در پاسخ به این سؤال که مسئولان برای برگرداندن نشاط سیاسی و اجتماعی به جامعه چه کارهایی باید بکنند گفت: اگر هر کدام از نهادهای مسئول در کشور، از وزارتخانه‌ها گرفته تا مؤسسات و نهادهای دولتی که ذیل قوای سه‌گانه کار می‌کنند، به وظایف خود طبق قانون عمل کنند و همه فارغ از گرایش‌های سیاسی و حزبی، جلوی فساد، اختلاس، دزدی، بی‌قانونی و فراقانونی عمل کردن بایستند، همه مسائل کشور حل می‌شود و نشاط اجتماعی و سیاسی به کشور بازمی‌گردد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت اخیراً در پنجمین نشست اعضای شورای هماهنگی شبکه‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست و منابع طبیعی با بیان اینکه در سال 80 مطالعاتی داشتم و متوجه شدم یک وجه مهم امنیت ملی در محیط زیست است، گفت: توسعه به‌مثابه شادی برای مردم است، امروز مردم نیاز به شادی دارند، ما مردم را شاد نکردیم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی نیز در یک سخنرانی‌ از فضای «غم‌انگیز» در کشور انتقاد کرده و نسبت به تأثیر افسردگی بر خشونت‌های اجتماعی هشدار داده بود. وزیر بهداشت ایران با تأکید بر اینکه «باید این فضای غم‌انگیز را شکست و آن را تعدیل و تلطیف کرد» گفته بود: «این افسردگی عامل خودکشی و بسیاری از خشونت‌های اجتماعی است؛ باید روان‌های پریشان را دریابیم».

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها