کد خبر: 347490
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۰۹:۵۱:۰۶
| |

قاضی زاده هاشمی، عضو هیات رئیسه مجلس:

قانون اساسی توجه زیادی به حقوق مردم دارد/ حفظ حقوق عمومی افراد از بدیهیات دین ما است

امیر حسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ حقوق عمومی آحاد جامعه، گفت: در قانون اساسی که برخواسته از دین ما است، به جزئیات بسیاری از حقوق مردم ذکر شده که مصداق حقوق عمومی محسوب می شود.

قانون اساسی توجه زیادی به حقوق مردم دارد/ حفظ حقوق عمومی افراد از بدیهیات دین ما است
کد خبر: 347490
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۰۹:۵۱:۰۶

اعتمادآنلاین| سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم رعایت حقوق عمومی آحاد ملت گفت: مطابق تعالیم اسلامی حتی گیاهان، محیط زیست و همه اجزایی که در سیطره حاکمیت اسلامی هستند دارای حقی هستند و مردم هم همینطور. خداوند به مجرد آفرینش انسان ها، حقوقی برای آن ها قائل شده است. حق حیات، حق جلوگیری از ظلم و تضییع حقوق برایشان قائل است.

وی افزود: در قانون اساسی ما نیز با صراحت تاکید شده است که جنسیت، قومیت و نژاد نباید باعث هرگونه تبعیض میان افراد شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس درباره مصادیق مورد نظر رهبری از حقوق ملت خاطر نشان کرد: در قانون اساسی که برخواسته از دین ما است، به جزئیات بسیاری از این حقوق ذکر شده که مصداق حقوق عمومی محسوب می شود.

قاضی زاده همچنین تصریح کرد: زندانیان نیز به مانند سایر اقشار جامعه یک حقوق عامه دارند. آنها نیز مانند همه باید حق کرامت و شخصیت شان محفوظ بماند، همچنین حق سلامت و غیره که باید رعایت شود. البته که آن ها به دلیل جرمی که انجام داده اند مطابق با قانون متحمل برخی محدودیت ها نیز هستند.

هفته گذشته رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان، نگاه نظام اسلامی به حقوق عمومی آحاد مردم فارغ از مذهب و طایفه آنان را یکسان خواندند و گفتند: «فارغ از اینکه یک فرد مسلمان است یا غیرمسلمان، و یا به نظام اسلامی وفادار است یا نیست، حقوق عمومی آن باید محفوظ باشد، مثلاً نباید در کشور ناامنی وجود داشته باشد، و باید آزادی و نگاه عادلانه برای همه مردم یکسان باشد.»

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها