کد خبر: 355959
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شفافیت و اتاق شیشه‌ای، زمینه فساد را از بین می‌برد/ دولت الکترونیکی راهکار مناسب مبارزه با فساد است/ کاستن از تعارض منافع و تلاش برای حداکثرسازی شفافیت، راهکارهای مقابله با فساد هستند

فاطمه حسینی، ‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره فساد اقتصادی در کشور گفت: اول باید درک از فساد را با آنچه خودِ فساد است از هم تفکیک و متمایز کنیم، بعد بدانیم در سایه شفافیت است که می‌توانیم با ساختن اتاق شیشه‌ای و روشن کردن ابعاد همه‌جانبه امور جلوی بروز فساد و پرورش مفسد را بگیریم.

شفافیت و اتاق شیشه‌ای، زمینه فساد را از بین می‌برد/ دولت الکترونیکی راهکار مناسب مبارزه با فساد است/ کاستن از تعارض منافع و تلاش برای حداکثرسازی شفافیت، راهکارهای مقابله با فساد هستند
کد خبر: 355959
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فاطمه حسینی، ‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره افزایش فساد در کشور گفت: وقتی صحبت از فساد پیش می‌آید چند موضوع مهم مطرح است، اول اینکه درک از فساد را با آنچه خود فساد است از هم تفکیک کنیم. تمایز بین این 2 موضوع مهم است.

عضو فراکسیون امید مجلس به نکته دیگری در این باره اشاره کرد: هر چقدر برای شناسایی و کاستن تعارض منافع در کنار حداکثرسازی شفافیت همه‌جانبه تلاش شود، می‌تواند کمک کند که فساد امکان و مجرای ظهور و بروز کمتری پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره راهکار مقابله با بروز فساد در کشور توضیح داد: شناسایی و کاستن از تعارض منافع ملی و تلاش برای حداکثرسازی شفافیت، از عمده راهکارهای مقابله با فساد است.

حسینی تاکید کرد: شفاف‌سازی موارد مختلف می‌تواند بهترین راهکار مقابله با فساد باشد، چراکه اگر همه کارها را در اتاق شیشه‌ای و شفافی انجام دهیم، دیگر نقطه تاریک و مبهمی وجود نخواهد داشت که زمینه‌ساز بروز و ظهور فساد یا پرورش مفسد شود.

او همچنین ادامه داد: شفافیت می‌تواند باعث از بین رفتن ابهام در امور و روشن شدن نقاط تاریک و از بین رفتن زمینه فساد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ این پرسش که «به نظر شما نقش سازمان‌های اطلاعاتی و ناظر در جلوگیری از بروز فساد چقدر است» گفت: جدا از سازمان‌های کنترلی و ناظر، یکی از مواردی که باید مد نظر داشت ابزارهایی است که می‌تواند به کنترل بروز فساد کمک کند.

این نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید توجه کرد الکترونیکی‌سازی و روی آوردن به این سیستم نظارتی، به نحوی که بسیاری از سامانه‌ها و دولت الکترونیکی هم در آن دخیل باشد، می‌تواند به شناسایی مواردِ دارای ریسک بالا کمک کند و جزو ابزار یک ناظر برای نظارت بر دستگاهش باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها