کد خبر: 364807
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۶:۳۱:۳۱
| |

محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جامعه به جریان فرهنگی مبتنی بر دیدگاه انقلابی واعتقادی نیاز دارد

محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: یکی از مشکلات امروز ما، شکل نگرفتن جریان فرهنگی قدرتمند مبتنی بر دیدگاه های انقلابی و اعتقادی است.

جامعه به جریان فرهنگی مبتنی بر دیدگاه انقلابی واعتقادی نیاز دارد
کد خبر: 364807
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۶:۳۱:۳۱

اعتمادآنلاین| محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در همایش هفته بسیج که در سالن همایش‌ دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد با بیان اینکه جای خالی حزب در کشور ما محسوس است، گفت: با وجود 300 حزب، احزاب ما بیشتر احزاب شب انتخابات هستند و تنها مصرف انتخاباتی دارند.

وی افزود:‌ تشکیلات حزب ضمن جمع کردن نیروهای هم‌فکر و انسجام بخشی به آن‌ها، آنان را برای پذیرفتن مسئولیت اجتماعی مهیا می‌کند، هیچ‌یک از احزاب ما اینگونه‌ کار نمی‌کند. از همین‌رو، یکی از نیاز های قطعی انسجام بخشی به گروه های شکل گرفته، برای پذیرفتن مسئولیت های سیاسی اجتماعی است.

صفارهرندی اظهار کرد: نباید سه هزار استاد بسیجی که هم‌فکر و دارای کشش های یگانه هستند را دست کم‌گرفت. هنوز فرصت یارگیری از مابقی نیروهای فهیم، علمی و دارای عواطف ملی و اسلامی فراهم است. زمانی که اساتید خود را، وقف برآوردن خواسته های نظام کنند اتفاق بزرگی می‌افتد. خارج از بازی های سیاسی، بسیج اساتید می‌توانند برآورنده خواسته ها باشند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقوله فرهنگ سهل‌ و ممتنع و از طرفی دم‌دستی است، تا جایی که همه‌افراد به این حوزه ورود پیدا می‌کنند و ضمن موضع‌گیری، راجع به آن حرف می‌زدند، و از طرف دیگر امر پیچیده و سختی است.

وی با اشاره به اینکه روح جریان انقلاب فرهنگی است، ابراز کرد: انقلاب بیش از آنکه بخواهد مبتنی بر تحول سیاسی، جنبش سیاسی اجتماعی و خواسته های اقتصادی و معیشتی باشد، یک حرکت فرهنگی بود. فعالیت فرهنگی یکی از بارز ترین مشخصه رهبران انقلاب است.

صفار هرندی ادامه داد: در گذشته دسترسی به رسانه برای نیروهای انقلابی، میسر نبود و آن‌ها در بسیاری از حوزه ها مانند سینما حضور پیدا نمی‌کردند، زیرا سینمای گذشته دارای آلودگی بود و امکان نزدیک شدن به آن وجود نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دانشگاه، حوزه آموزشی و علمی هنر است، گفت: در بسیاری از موارد، فاصله ذهنی مدرسین هنر دانشگاه با شریعت نظام یافته جمهوری اسلامی زیاد است . به عبارت دیگر، بچه های ما در حوزه فرهنگ در مکتب کسانی شاگردی می کنند که افق فکری آن‌ها با جریان شریعت متفاوت است. اینکه در یک کشور چند نرخ جاری شود، آفت زا است.

صفار هرندی افزود: یکی از مشکلات امروز ما، شکل نگرفتن جریان فرهنگی قدرتمند مبتنی بر دیدگاه های انقلابی و اعتقادی است. بسیاری از چهره های شاخص فرهنگی که از آنان انتظار می رفت نقش آفرین بزرگ باشند، مانند شهید بهشتی و شهید مطهری در بدو انقلاب با تیر کینه دشمن از میدان خارج شدند و یا اینکه وارد عرصه ای، مانند سیاست شدند، که در مقام نخست از آن ها توقع نمی رفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سبک هدایت و ارشاد ما باید روزآمد باشد و با تکنیک های قدیمی نمی توان مردم را هدایت کرد، گفت: نیروهای انقلابی می توانستند نقش موثری در فرهنگ عمومی داشته باشند، اگرچه ابزار آن ها برای ترویج جامعه از صنایع فرهنگی گرفته می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها