کد خبر: 414347
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۲۱:۱۱:۰۰
| |

تاجزاده:

اصولگرایان از ریزش آرای اصلاح‌طلبان ضرر می‌کنند

جناح رقیب باید بداند که نارضایتی مردم از اصلاح‌طلبان به نفع آنها تمام نمی‌شود.

اصولگرایان از ریزش آرای اصلاح‌طلبان ضرر می‌کنند
کد خبر: 414347
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۲۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمصطفی تاجزاده در واکنش به اینکه عملکرد روحانی هم بر کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان و رئیس دولت اصلاحات تاثیر بسزایی داشته است به «آرمان ملی» می‌گوید: گرانی‌های کنونی، افت شدید ارزش پول ملی و عمده مشکل مردم که ریشه در وضعیت اقتصادی دارد، موجب نگرانی است و به عملکرد ضعیف دولت دوم آقای روحانی بازمی‌گردد. همچنین کارشکنی‌های دولت پنهان را نباید فراموش کرد. سومی هم بحث تحریم‌هاست.

* پیش از این بارها به تحریم‌ها اشاره کردید و تاکید داشتید دولت نقش اول را ندارد.

یکی از دلایلی که من دائما درمورد تحریم‌ها صحبت می‌کنم این است که مستقل از نوع دولت در ایران، تحریم‌ها لطماتی بسیار جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند؛ همانطور که به محض تحریم نفتی و بانکی در سال 90 شاهد 4 برابر شدن قیمت‌ها بودیم، کالاها گران شد و دقیقا همین حادثه در سال 97 و 98 نیز رخ داد چنانکه نرخ دلار چند برابر شد و کالاهای دیگر هم گران شدند. از این رو مردم با فشار بسیار زیادی روبه‌رو هستند و ناراضی شده‌اند.

* در روزهای اخیر مشاهده می‌شود جریانی از نارضایتی مردم خوشحال است و تصور می‌کند این نارضایتی به معنی شکست جریان‌اصلاحات است. بزرگان این جریان سعی در رفع فهم نادرست اعضایشان ندارند؟

جناح رقیب باید بداند که نارضایتی مردم از اصلاح‌طلبان به نفع آنها تمام نمی‌شود. آرای آنها در انتخابات اخیر هیچ تفاوتی با انتخابات سال 94 ندارد و این نشان می‌دهد ریزش آرای اصلاح‌طلبان به نفع اصولگرایان نبود و باعث رویش آرای آنها نیست. امید چندانی ندارم که این صحبت‌ها شنیده شود و فکر می‌کنم آنها در فضای دیگری سیر می‌کنند؛ چنانکه حتی انتخابات مجلس نیز نتوانست آنها را از خواب بیدار کند، همانطور که اتفاقات سال‌های قبل نتوانسته آنها را درست متوجه وضعیت بکند.

* نکته قابل‌توجه آنجاست که رقیب اصولگرا هرازچندگاهی نوک پیکان خود را به سمت تخریب رئیس دولت اصلاحات نشانه می‌گیرد. هراس آنها را از این شخصیت غیر از تاثیرگذاری که در عرصه سیاست دارد در چه موارد دیگری می‌دانید؟

رئیس دولت اصلاحات از معدود سیاستمدارانی است که در طول سالیان گذشته مواضع استراتژیک ثابتی داشته است. کمتر سیاستمداری اینچنین مواضع ثابت و استواری دارد. ما از دو طرف مورد تهاجم واقع می‌شویم که یکی از سوی محافظه‌کاران و از سوی افراد دارای قدرت است. آنها فکر می‌کنند حرف‌های رهبر جریان اصلاحات به نفع آنها نیست و مایل به پذیرش اصلاحات نیستند، چراکه فکر می‌کنند اگر امثال رئیس دولت اصلاحات ساکت شوند، انتظارات مردم به همان میزان کاهش پیدا می‌کند و فردی در جامعه اعتراض جدی نخواهد داشت؛ البته جز افرادی که ضدیت دارند، تکلیف آنها روشن است. از سوی دیگر، نیروهای سرنگونی‌طلب همواره با اصلاحات و اصلاح‌طلبان صرف‌نظر از اینکه به رهبری دکتر مصدق، رئیس دولت اصلاحات یا بازرگان یا هر شخص دیگری باشد، مخالفت می‌کنند چون عقیده دارند تا اصلاح‌طلبان هستند اقشار مختلف مردم به براندازی اقبال نشان نمی‌دهند بنابراین معتقدند برای ناامید شدن جامعه باید اصلاح‌طلبی کاملا حذف یا لااقل متوقف شود.

منبع: آرمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها