کد خبر: 426734
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سیاست‌زده‌ها آفت سیاست هستند

سید رضا اکرمی گفت‌: از آنجا که سیاست‌زده‌ها آفت سیاست هستند و برای کشور جز خسارت چیز دیگری ندارند، باید تلاشی همگی صورت گیرد تا نتوانند با خیال راحت فعالیت‌هایشان را پیش ببرند.

سیاست‌زده‌ها آفت سیاست هستند
کد خبر: 426734
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کرونا و تحریم موانعی جدی هستند که پیش روی کشور قرار دارد و شرایط باید به‌ گونه‌ای مدیریت شود تا مشکلات مردم کمرنگ‌تر شوند. با وجود این شرایط اضطرار، گروهی هستند که فعالیت و رایزنی‌های انتخاباتی را از همین حالا شروع کرده‌‌اند و گویی بحث انتخابات 1400 مهم‌تر و اولی‌تر از مشکلاتی است که اکنون جامعه را فرا گرفته است.

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: از همان اول تاریخ هم عده‌ای بودند که با کارهایشان به عموم مردم ضرر می‌رساندند و منافع همگانی را نادیده می‌گرفتند. یک ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید: «ایرانی‌ها سیاسی شده‌اند و برخی هم سیاست‌زده هستند.» آنهایی که سیاسی هستند برای حل مشکلات و مدیریت صحیح کشور به طور جدی تدبیر دارند، فکر و افراد را ارزشیابی می‌کنند تا بلکه فردی صالح را برای رأی دادن برگزینند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: اما آنهایی که سیاست‌زده‌ هستند به طور طبیعی دنبال آن هستند که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید و اینکه با آمدن چه کسی می‌توانم من هم جایگاهی برای خودم داشته باشم که باید گفت‌، چنین رویکردی ناپخته و نابخردانه است. ما در ایران از این قسم آدم‌ها زیاد داریم آن هم در شرایطی که کشور به دلیل کرونا،‌ تحریم و البته سودجویی برخی از افرادی که صاحب عنوان و مقام یا دلال و کاسب هستندریال شرایط بسیار دشواری را پیش روی خود می‌بیند.

او توضیح داد:‌ البته این پدیده مذموم به دیروز و امروز ربط پیدا نمی‌کند و با نگاهی به تاریخ مشاهده می‌شود که چنین افرادی همه زمان‌ها بوده‌اند و با روش‌های آنچنانی منفعت‌طلبی‌های خود را پی می‌گرفته‌اند. البته مهم این است که آنکه اخلاق و انصاف دارد، خودش را از افراط و تفریط دور کند و دغدغه‌ای جز صلاح کشور نداشته باشد. در این صورت برای رأی دادن به کاندیدای اصلح فقط فاکتورهایی در نظر گرفته می‌شود که برای مدیریت سالم و انسانی لازم است.

سید رضا اکرمی در پایان گفت: از آنجا که سیاست‌زده‌ها آفت سیاست هستند و برای کشور جز خسارت چیز دیگری ندارند، باید تلاشی همگی صورت گیرد تا نتوانند با خیال راحت فعالیت‌هایشان را پیش ببرند.

چکیده گفت‌وگو با سید رضا اکرمی

-برای عده‌ای انتخابات 1400 مهم‌تر و اولی‌تر از مشکلات است

-سیاست‌زده‌ها‌ دنبال این هستند که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید

-کشور شرایط بسیار دشواری را پیش روی خود می‌بیند

-آنکه انصاف دارد خودش را از افراط و تفریط دور کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها