کد خبر: 427433
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۵:۱۷:۱۹
| |

محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس:

قوانین صریح برای بهبود وضعیت معیشت مردم تصویب شود

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس با اشاره به دیدار ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: رهبری این مجلس را مجلس امید و انتظار مردم خطاب کردند و بهبود وضعیت معیشت مردم را اولویت مجلس دانستند.

قوانین صریح برای بهبود وضعیت معیشت مردم تصویب شود
کد خبر: 427433
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۵:۱۷:۱۹

اعتمادآنلاین| سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی بدون حاشیه‌سازی و هرگونه رفتار پوپولیستی و عوام‌فریبی، تصریح کرد: هر سه قوه به دور از حاشیه‌سازی و درگیری‌های جناحی و سیاسی، مبارزه با فساد را اولویت دستور کار خود قرار دهند.

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس ‌در جلسه علنی امروز -چهارشنبه (29 مردادماه)- مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، با قدردانی از تلاش وزیر بهداشت و کادر درمانی، اظهار کرد: بی‌تردید تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همراهی برخی کشورهای وابسته با آمریکا و اسرائیل از اساسی‌ترین مشکلاتی است که اقتصاد کشور را دچار آسیب کرده‌ است. هرچند نباید از مشکلات ناشی از سوءمدیریت و عدم برنامه‌ریزی چشم‌پوشی کرد.

شکست آمریکا در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نتیجه مقاومت مردم است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با استناد به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه انسان صبور پیروزی را از دست نمی‌دهد هرچند زمان آن طولانی شود، خاطرنشان کرد: از مردم ایران قدردانی می‌کنم که در شرایط سخت همچنان با حفظ ارزش‌های اسلامی راه مقاومت را ادامه می‌دهند و در برابر این مردم سر تعظیم فرود می‌آورم.

محمودی تصریح کرد: شکست آمریکا در نقض قطعنامه منع تحریم تسلیحاتی در سازمان ملل در کنار تلاش‌های دیپلماسی، نتیجه مقاومت و بردباری مردم این سرزمین است و همه ما مسوولان مدیون این مردم هستیم.

قوانین صریح برای بهبود وضعیت معیشت مردم تصویب شود

وی با اشاره به دیدار ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: رهبری این مجلس را مجلس امید و انتظار مردم خطاب کردند و بهبود وضعیت معیشت مردم را اولویت مجلس دانستند؛ ‌ بنابراین اولین گام مجلس یازدهم در این راستا قطعاً ایجاد قوانین صریح و شفاف به منظور کمک به دولت با هدف تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت است.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه با قطع دخالت دولت‌ها در اقتصاد، فشار اقتصادی کاسته شده و مسیر بهره‌وری و پویایی اقتصادی بیش از پیش هموار می شود، اظهارکرد: این کار موجب بهبود محیط کسب و کار و هوشمند و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی می‌شود. بهبود محیط کسب و کار با اولویت رفع موانع زاید یکی از موثرترین مسیر در حمایت از تولید و ایجاد اشتغال است.

محمودی با اشاره به نقش ویروس کرونا در افزایش مشکلات کشور خاطرنشان کرد: بوروکراسی اداری و عدم توجه برخی از مدیران به مشکلات اقتصادی هم بیش از پیش به چشم می‌خورد که این هم ناشی از انتخاب مدیران سیاسی و ناکارآمد در بخش‌های حساس می‌باشد و مراجع نظارتی باید با جدیت بیشتر کار را دنبال کنند.

وی ادامه داد: در کنار حذف بوروکراسی‌های پیچیده اداری، صدور مجوزهای کسب و کار باید تسهیل شود که از وزیر اقتصاد انتظار داریم هیات تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را فعال کرده و به مجلس گزارش ارائه کند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی باید بدون حاشیه‌سازی و هرگونه رفتار پوپولیستی و عوام‌فریبی، تصریح کرد: هر سه قوه به دور از حاشیه‌سازی و درگیری‌های جناحی و سیاسی، مبارزه با فساد را اولویت دستور کار خود قرار دهند.

مجلس در یک‌سال باقی‌مانده از دولت دوازدهم، به دولت کمک کند

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم به‌عنوان یک مجلس انقلابی در مدت یک‌ساله باقی مانده از دولت دوازدهم، ضمن حفظ شأن و جایگاه دولت به او کمک کند.

محمودی از رییس مجلس شورای اسلامی خواست تا در جلسه هماهنگی‌های اقتصادی سران قوا، مصوبات نشست با اخذ رای و نظر نمایندگان و تایید شورای نگهبان انجام شود و جایگاه مجلس مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان همچنین خواستار اولویت‌بخشی به زنان خانه‌دار، اشتغال و حمایت زنان سرپرست خانوار، خودسرپرست و بدسرپرست با حفظ کرامت و شأن زنان در جامعه، مشکلات اقتصادی بازنشستگان و پیش‌بینی بسته‌های حمایت به این اقشار از سوی دولت، ورود به بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بخاطر کرونا و مشکات بخش بوم‌گردی در این شرایط شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها