کد خبر: 451320
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۰۹:۱۸:۰۰
| |

زهرا ساعی: باید اعتماد عمومی نسبت به ریاست‌جمهوری زنان ایجاد شود

زهرا ساعی، نماینده مجلس دهم گفت: اعتماد به زنان در یک شب ایجاد نخواهد شد؛ کمااینکه شما شاهدید که در غرب سال‌های طولانی گذشت تا زنان بتوانند در نقش‌هایی که مردانه تعریف شده بود ایفای نقش کنند؛ اما در نهایت این تابو شکسته شد و این تغییر رویکرد هم بسیار بازخورد خوبی داشت.

زهرا ساعی: باید اعتماد عمومی نسبت به ریاست‌جمهوری زنان ایجاد شود
کد خبر: 451320
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا ساعی، نماینده مجلس دهم درباره حضور خانم‌ها در عرصه سیاست، گفت: اکنون 4 دهه از انقلاب ما می‌‌گذرد و خانم‌های کشور ما در حوزه‌های مختلف متخصص شده‌اند، در سطح آموزش عالی پیشرفت کرده و در مسئولیت‌های مختلف هم خوش درخشیدند.

او ادامه داد: به بیانی دیگر الان در جامعه فضایی ایجاد شده که به وسیله آن بانوان ما از نظر فکری، سواد و تخصص‌ها صاحب ایده و فکر بوده و در بسیاری از حوزه‌ها تاثیرگذار هستند، علاوه بر این مدیران خوبی در این مدت پرورش پیدا کرده‌اند که می‌توانند در خدمت توسعه کشور قرار بگیرند و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

ساعی درباره حضور احتمالی خانم‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: عباسعلی کدخدایی در مصاحبه‌های اخیرش در این باره بسیار امیدوارانه صحبت کرده و گفته که این امری محتمل است، اما باید دید که تا چه میزان اجازه داد می‌شود که این بحث به صورت جدی تصویب شود؛ اما در هر حال این نکته مثبتی برای کشور ماست، زیرا هم خانم‌ها و هم جامعه ما این ظرفیت را دارد؛ کمااینکه موضوع رجل سیاسی هم اصلا در قانون اساسی ذکر نشده و تاکید نشده که نامزدها حتما مذکر باشند.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: البته اینکه بانوان در انتخابات نامزد شوند یک موضوع است و اینکه چقدر به آنها اقبال نشان داده شود موضوع دیگری است، اما قدم اول این است که خانم‌های ما به عنوان یک رجل سیاسی پذیرفته شوند و امیدواریم که این موضوع مهمی که الان در کشور مطرح است به یک سرانجام خوبی برسد و ما شاهد حضور نامزدهای خانم هم در انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

فعال اصلاح طلب اضافه کرد: مرحله بعد هم این است که ببینیم فرهنگ سیاسی کشور ما چقدر ظرفیت این امر را دارد و اعتماد مردم به او به عنوان یک رئیس جمهور چقدر خواهد بود؛ زیرا فرهنگ و نگاه‌های جامعه به زنان بسیار موثر است؛ کمااینکه در کشوری مانند آمریکا که داعیه‌دار دموکراسی و حقوق زنان است خانم کلینتون نتوانست رای بیاورد و اقبالی پیدا نکرد؛ بنابریان فرهنگ جامعه دارای اهمیت جهانی است.

او ادامه داد: ناگفته نماند که اعتماد به بانوان در یک شب ایجاد نخواهد شد؛ کمااینکه شما شاهدید که در غرب سال‌های طولانی گذشت تا زنان بتواند در نقش‌هایی که مردانه تعریف شده بود ایفای نقش کنند؛ اما در نهایت این تابو شکسته شد و این تغییر رویکرد هم بسیار بازخورد خوبی داشت.

ساعی افزود: البته در حال حاضر شاهدیم که خانم‌ها نقش بسزایی در مجلس ایفا می‌کنند و در برخی حوزه‌ها صرفا نماینده خانم حضور دارد؛ در حالی که در دوره‌های پیشین هرگز اینگونه نبود؛ تمام این‌ها نشان می دهد که اعتماد عمومی به مرور زمان دارد ایجاد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها