کد خبر: 467700
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۳:۰۹:۰۷
| |

رستم قاسمی، معاون اقتصادی سپاه قدس:

سپاه در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند

معاون اقتصادی سپاه قدس گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه ذاتی خود می‌داند که در شرایط کنونی که کشور و مردم با مشکلاتی رو به رو هستند در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

سپاه در کنار دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند
کد خبر: 467700
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۳:۰۹:۰۷

اعتمادآنلاین| رستم قاسمی، معاون اقتصادی سپاه قدس روز شنبه در همایش ملی "ایران جغرافیای مهربانی" در سبزوار بیان کرد: سپاه پاسداران به عنوان حامی و حمایت کننده گروه‌های جهادی با سازماندهی و کمک‌های مالی این گروه‌ها در راستای رفع مشکلات کشور همکاری دارد و این کار را وظیفه خود می داند.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی و داوطلبانه مختلف پزشکی، عمرانی و کمک‌های مومنانه در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که سپاه پاسداران خود را حامی آنها دانسته و حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام می دهد.

معاون اقتصادی سپاه قدس گفت: سپاه پاسداران با نیروهای بسیحی و پایگاه‌های مقاومت که در اختیار دارد نیز در حوادث طبیعی و کمک‌های مومنانه و محرومیت زدایی برای عبور از شرایط موجود که برخی مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می برنند فعال است.

قاسمی افزود: هم اینک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صدها طرح کوچک مردم یاری را در مناطق محروم در بخش‌های مختلف ساخت مدارس، مساجد، جاده، پل، درمانگاه و بخش های کشاورزی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: هزینه‌ این طرح‌های محرومیت زدایی از طریق بخشی از درآمدهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) که با مجوز انجام می شود و بودجه جاری سپاه و کمک‌های دولت تامین می شود.

دبیر کمیته اجرایی همایش "ایران جغرافیای مهربانی" نیز در این خصوص گفت: نخستین همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" در شهرستان سبزوار از صبح پنجشنبه به مدت سه روز آغاز شده است و رادیو فرهنگ نیز این رویداد مهم را پوشش می‌دهد.

امین کوشکی افزود: هدف از برگزاری این همایش، معرفی و تکریم خیران و فعالان نیکوکار، ترویج و تقویت فرهنگ نیکوکاری و نوع‌دوستی و تبیین جایگاه گروه‌های جهادی در مهرورزی و محرومیت زدایی است.

وی اضافه کرد: همچنین در برنامه دیگر این همایش 2 تیم پزشکی متخصص جهادی کشور در سبزوار مستقر شده‌اند که در حوزه دندانپزشکی و جراحی فک و صورت علاوه بر ویزیت رایگان خدمات درمانی را به اقشار کم درآمد ارائه می دهند.

دبیر کمیته اجرایی همایش "ایران، جغرافیای مهربانی" گفت: راه اندازی جهاد دانشگاهی در سبزوار، پیوستن دانشگاه حکیم سبزواری به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و نشست علمی موسسات خیریه مردم نهاد این شهرستان با مسوولان خیریه کشوری برخی از برنامه های این آیین ملی است.

همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی " از این پس به پیشنهاد رادیو فرهنگ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

شهرستان 285 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها