کد خبر: 630288
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۲۲:۵۷
| |

روزنامه شرق:

ناظران بی‌نام و نشان «بی‌حجابی»؛ مصوبات لایحه حجاب با مهر محرمانه وزیر کشور در حال اجرایی شدن است؟

روزنامه شرق گزارشی از شیوه کار ناظران یک و دو و سه که بی‌حجابی شهروندان را گزارش می‌دهند، دارد.

ناظران بی‌نام و نشان «بی‌حجابی»؛ مصوبات لایحه حجاب با مهر محرمانه وزیر کشور در حال اجرایی شدن است؟
کد خبر: 630288
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۲۲:۵۷

روزنامه شرق گزارشی از ابلاغیه‎‌‌های محرمانه حجاب و سردرگمی مردم برای توقیف خودرو به دلیل حجاب دارد. 

به گزارش شرق، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:‌

 

  • توقیف خودروهای شخصی به دلیل رعایت‌نکردن حجاب، به یک دردسر برای شهروندان تبدیل شده است. از توقیف ماشین مسافران در جاده‌های بین‌شهری تا گزارش کشف حجاب رانندگان در لوکیشن‌های اشتباه که حتی امکان راستی‌آزمایی آن هم وجود ندارد؛ موضوعاتی که گفته می‌شود با دستور وزیر کشور پیش رفته و محسن برهانی اذعان دارد وزیر کشور با مهر خیلی محرمانه‌ مصوبات عفاف و حجاب را ابلاغ کرده.
  • روی گوشی برخی افراد جامعه نرم‌افزاری نصب کردند و آنها در خیابان می‌چرخند و گزارش بی‌حجابی می‌دهند. آنها چیزی به اسم ناظر یک و دو و سه دارند. با این برنامه شماره پلاک ماشین‌ها را می‌نویسند، این شماره وارد سیستم می‌شود و آن سیستم هم به ارسال اس‌‌‌ام‌اس و توقیف ماشین ختم می‌شود. اینها در واقع افرادی هستند که خود را به نهادهایی مانند ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند، آنجا برای اینها کلاس مختصری گذاشته می‌شود و بعد از ناظر استفاده می‌کنند.
  • مرجان: مادر جوان: روز عاشورا ما در کمربندی رشت به قزوین بودیم که پلیس راهنمایی و رانندگی جلوی ماشین را گرفت، گفت شما حکم قضائی دارید و احتمالا برای موضوع حجاب است. با وجودی که فرزند پنچ‌ساله‌ام همراه‌مان بود و وسط جاده بین‌شهری بودیم، حکم توقیف دادند.
  • سعیده، زن جوان: وسط جاده چالوس بدون اینکه برای من اس‌ام‌اس توقیفی آمده باشد، پلیس نامحسوس من را نگه داشت و به من گفتند ماشین باید همین الان بخوابد. گفتم من مسافرم، بار و وسیله دارم، بگذارید حداقل به چابکسر برسم بعد ماشین را می‌خوابانم، من بدون ماشین وسط جاده چه کار کنم؟ اما هیچ‌کس به من توجه هم نمی‌کرد. همان موقع که داشتم حرف می‌زدم، سربازی را به داخل ماشین من فرستادند تا دم پارکینگ بیاید. 
  • علی، مرد جوان: 10 روز قبل پیامک حجاب در شیرود مازندران را دریافت کردم. در آن تاریخ من تهران بودم، سر کار بودم و حتی از محل کارم نامه گرفتم که تأیید کند اصلا مازندران نبودم. اصلا توجهی به نامه محل کارم نکردند و هرچه خواستم دوربین‌های‌شان را به من هم نشان دهند ببینم واقعا من مازندران بودم یا نه، این کار را نکردند. بعد از آن هم تا چند روز خودشان می‌گفتند پارکینگ نداریم و صبر کن.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها