کد خبر: 643234
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۱۰:۰۰
| |

وزیر امور خارجه عمان حامل چه پیامی برای ایران بود؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: جنگ غزه اگرچه محور اصلی رایزنی‌های دو وزیر در باغ ملی است، اما به نظر می‌رسد که البوسعیدی حامل پیام دیگری همراستا با پروسه محدودسازی تنش درخصوص مذاکرات در تعلیق برجام باشد که در طول بیش از ۱۵ ماه گذشته گفت‌وگوهای آن در تعلیق بوده و نتیجتا تهران و پایتخت‌های غربی در مدار تنش قرار دارند.

وزیر امور خارجه عمان حامل چه پیامی برای ایران بود؟
کد خبر: 643234
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۱۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد سفر وزیر خارجه عمان به ایران را اینگونه تحلیل کرده او حامل پیام از آمریکا برای ایران بوده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، وزیر خارجه سلطنت عمان در حالی دیروز یکشنبه وارد تهران شد که نگرانی‌ها از افزایش سطح تنش در منطقه به دغدغه بسیاری از بازیگران به‌ویژه دولت‌های عرب خلیج فارس تبدیل شده است. به نظر می‌رسد دیپلمات عمانی روانه تهران شده تا پیام‌های احتمالی میان ایران و آمریکا بر سر محدودسازی تنش و جلوگیری از سرایت بحران به سطح منطقه را با همتای ایرانی مورد رایزنی قرار دهد. 

این روزنامه افزوده است: جنگ غزه اگرچه محور اصلی رایزنی‌های دو وزیر در باغ ملی است،  اما به نظر می‌رسد که البوسعیدی حامل پیام دیگری همراستا با پروسه محدودسازی تنش درخصوص مذاکرات در تعلیق برجام باشد که در طول بیش از ۱۵ ماه گذشته گفت‌وگوهای آن در تعلیق بوده و نتیجتا تهران و پایتخت‌های غربی در مدار تنش قرار دارند. اواخر شهریور ماه با میانجیگری و وساطت عمان و قطر،  تهران و واشنگتن توانستند به توافق تبادل زندانیان و آزادسازی درآمدهای بلوکه‌شده ایران دست پیدا کنند. تحت‌تاثیر قرار گرفتن این توافقات و بازگشت به منازعه دوباره نه‌تنها هیچ امتیازی برای مسقط ندارد،  بلکه می‌تواند آب‌های ناآرام خلیج فارس را مجددا متلاطم کرده و ابر سیاه تردید و ابهام را بر آسمان این منطقه بگستراند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها