کد خبر: 645619
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۰:۴۲:۱۵
| |

عباس عبدی تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

مجلس موجود ضعیف‌ترین، ناموفق‌ترین مجلس بعد از انقلاب است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مجلس موجود هم ضعیف‌ترین، ناموفق‌ترین مجلس بعد از انقلاب است و اگر همین مسیر انتخاباتی جلو برود، مجلس بعدی هم از الان وضعیتش معلوم است.

مجلس موجود ضعیف‌ترین، ناموفق‌ترین مجلس بعد از انقلاب است
کد خبر: 645619
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۰:۴۲:۱۵

عباس عبدی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که رهبری بر انتخابات پرشور تاکید داشتند، با توجه به آنچه در پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام نهایی داوطلبین و اعلام نظر هئیت‌های اجرایی، شاهد بودیم موضوع مشارکت پرشور به چه صورت قابل انجام است، گفت: بله، این سوال مطرح است و من فکر می‌کنم که اگر دست‌اندرکاران انتخابات بخواهند نکات مورد نظر رهبری اجرا و محقق شود، چاره‌ای ندارند جز اینکه در گام اول به قانون قبل برگردند و امکان ثبت‌نام دوباره فراهم شود. همچنین هیأت‌های اجرایی را تغییر داده و رویکردهایشان را نسبت به رد و تایید صلاحیت‌ها و مشارکت انتخاباتی اصلاح کنند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی عبدی را در ادامه می خوانید:

 

  • این حرف درست است که انتخابات ضعیف موجب تشکیل مجلس ضعیف می‌شود، ولی انتخابات ضعیف محصول سبد ضعیف نامزدهای انتخاباتی است. در واقع هنگامی که سبد قوی برای نامزدها و برنامه‌ها وجود ندارد، طبیعتا مردم هم مشارکت انتخاباتی نمی‌کنند. کسی برای خرید اجناس کم کیفیت و غیرلازم در صف نمی‌ایستد و پول خود را حرام نمی‌کند.
  • مشارکت مردم تابع کیفیت سبدی است که نامزدهای انتخاباتی در آن قرار دارند. بنابراین با این وضعیت و شرایط کنونی طبیعی است که مجلسی بهتر از مجلس موجود و حتی در اندازه این مجلس هم شکل نمی‌گیرد و مجلس موجود هم ضعیف‌ترین، ناموفق‌ترین مجلس بعد از انقلاب است و اگر همین مسیر انتخاباتی جلو برود، مجلس بعدی هم از الان وضعیتش معلوم است. 
  • من نمی‌دانم چه کسانی هستند، اما فکر می‌کنم صحبت‌های رهبری روشن است، حاکمیت به هر شکلی و هر کسی که مسئولش است، باید شرایطی فراهم کند تا مردم راغب باشند در این انتخابات شرکت کنند. باید محصول کالایی عرضه کنند که مردم راغب باشند تا آن را بخرند.
  • مردم به شدت طالب کالای خوب سیاسی هستند. در اینجا کالای عرضه شده برنامه و نامزدهای مختلف و متنوع از گرایش‌های گوناگون کشور هستند و خریدن هم همان رأیی است که مردم به صندوق می‌ریزند و مابه‌ازای آن رأی، برنامه و نماینده مجلس را برای کشور می‌خرند. 
  • با این حال انگار برنامه‌ای وجود دارد که اصلا برنامه‌ای نباشد و تعدادی از افراد و نامزدهای منفرد و بدون ارتباط تشکیلاتی و بدون داشتن برنامه می‌آیند، شعارهای پوچ و بی‌معنی می‌دهند و بعد هم به مجلس رفته و دنبال کارچاق‌کنی و گرفتن ماشین شاسی بلند می‌روند یا به قوانین اصل ۸۵ متوسل می‌شوند یا کارهای دیگری می‌کنند که هیچ نتیجه و خیری برای مردم ندارد و برنامه ایجابی هم ندارند. بنابراین بعید می‌دانم با ادامه وضعیت کنونی انتخابات؛ مردم به آن پاسخ مثبت دهند و حکومت باید خودش تعیین کند که چگونه می‌خواهد این مسأله را حل کند؟
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲

    هر. کس. جای. فلانی. بود. خودکشی. می کرد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها