کد خبر: 650021
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۷:۲۳:۵۵
| |

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

پاسخ ما به کشته شدن نیروهای‌مان ممکن است چند سطحی باشد و برای مدتی ادامه یابد

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در هشدار خود به هر کسی که به دنبال سود بردن از درگیری در خاورمیانه است و سعی در گسترش آن دارد، بسیار صریح هستیم. پاسخ ما ممکن است چند سطحی و مرحله ای باشد و برای مدتی ادامه یابد.

پاسخ ما به کشته شدن نیروهای‌مان ممکن است چند سطحی باشد و برای مدتی ادامه یابد
کد خبر: 650021
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۷:۲۳:۵۵

به دنبال تشدید تنش ها در منطقه پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در پایگاه «برج ۲۲» ایالات متحده در اردن، مقامات واشنگتن اظهارات مختلفی در ساعات اخیر کرده اند. 

به گزارش انتخاب، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: حضور نیروهای ما در عراق و سوریه ربطی به غزه و درگیری در آنجا ندارد. ما به هر حمله ای علیه نیروهایمان، در زمان و مکانی که انتخاب می کنیم، قاطعانه پاسخ خواهیم داد. ما در هشدار خود به هر کسی که به دنبال سود بردن از درگیری در خاورمیانه است و سعی در گسترش آن دارد، بسیار صریح هستیم. پاسخ ما ممکن است چند سطحی و مرحله ای باشد و برای مدتی ادامه یابد. 

نیویورک تایمز به نقل از منابع آمریکایی نوشت: به رغم اینکه ایران تسلیحات، منابع مالی و گاهی اطلاعاتی به گروه ها ارائه می کند، هیچ مدرکی دال بر اینکه تهران در ماجرای حمله پهپادی به پایگاه «برج ۲۲» تصمیم گیر بوده، وجود ندارد، به این معنی که ممکن است پیش از حمله، از آن آگاه نبوده باشد.

یک مقام آمریکایی در گفتگو با الجزیره ادعا کرد: پهپادی که پایگاه ما را در شمال شرقی اردن هدف قرار داد، مدل شاهد ساخت ایران بود.

سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ما مطمئناً به دنبال جنگ نیستیم و صادقانه بگویم، ما نمی‌بینیم که ایران هم بخواهد به دنبال جنگ با ایالات متحده باشد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

    این گفتن مناسب است خصوصا" آخرش.
    ادامه دادن ردیف آخر آن توسط ایران مناسب است.
    با همین بیان و ادبیات !

  • ش ش ارسالی در
    شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

    خداوند از رشته شما را نابود کند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها