کد خبر: 652332
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۸:۳۳:۳۲
| |

هشدار جدی ستاد انتخابات درباره تبلیغات زودهنگام کاندیداها؛ خلاف قانون است پیگیری می‌کنیم

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: بعضا گزارش از تبلیغات زودرس رسیده است و ما آن را به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام می‌کنیم.

هشدار جدی ستاد انتخابات درباره تبلیغات زودهنگام کاندیداها؛ خلاف قانون است پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 652332
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۸:۳۳:۳۲

محسن اسلامی رئیس ستاد انتخابات درباره مدارک لازم برای اخذ رای از مردم اظهار کرد: رای دهندگان می‌توانند با ارائه اصل یکی از مدارک شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه رای بدهند. یک دستگاه احراز هویت مدارک افراد را تایید می‌کند. پیش از این صرفا شناسنامه و کارت ملی لازم بود اما در قانون جدید افراد می‌توانند با مدارکی که نام بردم رای دهند.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی اسلامی را در ادامه می خوانید:

 

  • احزاب و جبهه‌های سیاسی قانونی می‌توانند در انتخابات لیست ارائه کنند. براساس اعلام کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ۷۳ حزب ملی، ۳۰ حزب استانی و ۲۰ جبهه مجوز انتشار لیست‌های انتخاباتی را دارند البته از سوی احزاب و جریان‌های سیاسی درخواست‌هایی برای ارائه لیست درخواست شده که ما آن را به خود ستادهای انتخابات استان‌ها یا هیات بررسی انتخابات استانی واگذار کردیم و این ستادها این درخواست‌ها را بررسی و اعلام نظر می‌کنند.
  •  اگر الان تبلیغاتی انجام شود خلاف قانون است، بازه تبلیغات انتخابات از سوم اسفندماه آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح ۱۰ اسفندماه ادامه پیدا می‌کند. دستورالعمل تبلیغات هم ابلاغ شده است. بعضا گزارش از تبلیغات زودرس رسیده است و ما آن را به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام می‌کنیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها