کد خبر: 659855
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۲۲:۲۰:۰۰
| |

روزنامه جوان: کتابخوان‌ترین شخصیت سیاسی جهان، رهبر انقلاب اسلامی است

روزنامه جوان نوشت: ما امروز می‌توانیم مدعی باشیم کتابخوان‌ترین شخصیت سیاسی جهان امروز رهبر معظم انقلاب هستند. نکته اینجاست که تنوع آثاری که ایشان برای مطالعه به آن اهتمام دارند نیز مایه مباهات است. کتاب‌هایی که ذکر آن رفت بیشتر آثار فیلسوفان و فرهیختگان فکری است، اما کیست که نداند رهبری برای مثال یک رمان‌خوان حرفه‌ای نیز هستند.

روزنامه جوان: کتابخوان‌ترین شخصیت سیاسی جهان، رهبر انقلاب اسلامی است
کد خبر: 659855
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۲۲:۲۰:۰۰

روزنامه حوان مدعی شد که کتابخوان‌ترین شخصیت سیاسی جهان، رهبر انقلاب اسلامی است. 

به گزارش جوان، در بخش‌هایی از این مطلب آمده است: 

 

تصویری که اخیراً از رهبر معظم انقلاب در کتابخانه شخصی‌شان منتشر شده، کتاب‌هایی را نشان می‌دهد که با نگاهی گذرا به عناوین آن‌ها می‌توان فهمید که چرا ایران اسلامی اکنون مقتدرترین و امن‌ترین و از همه مهم‌تر عزتمندترین کشور منطقه است. 

جز این هم نباید انتظار داشت. کشوری که رهبرش بیش از هر چیز با کتاب مأنوس باشد، اگر علم در ثریا هم باشد آن را فتح خواهد کرد، اما‌ای کاش مسئولان جمهوری اسلامی نیز به تأسی از پیر فرزانه انقلاب با کتاب مأنوس بودند.

ما امروز می‌توانیم مدعی باشیم کتابخوان‌ترین شخصیت سیاسی جهان امروز رهبر معظم انقلاب هستند. نکته اینجاست که تنوع آثاری که ایشان برای مطالعه به آن اهتمام دارند نیز مایه مباهات است. کتاب‌هایی که ذکر آن رفت بیشتر آثار فیلسوفان و فرهیختگان فکری است، اما کیست که نداند رهبری برای مثال یک رمان‌خوان حرفه‌ای نیز هستند.

چه خوب بود سیاستمداران ما هم نه در حرف، بلکه در عمل اهل مطالعه بودند و شب‌ها با کتاب سر بر بالین می‌گذاشتند و مشتری کتاب و مبلغ کتابخوانی بودند.‌ای کاش برای مثال این روز‌ها که نمایشگاه کتاب تهران دایر است، هر کدام از سیاستمداران ما در قوای سه‌گانه از مجلس شورای اسلامی گرفته تا قوه قضائیه و دولت دست‌کم یک کتاب به مردم معرفی می‌کردند و از تجربه شیرین خواندن کتاب سخن به میان می‌آوردند. البته این وقتی خوب بود که نه به انگیزه خودنمایی و گرفتن ژست، بلکه با اعتقاد قلبی و درک عمیق فکری رقم بخورد و اگر غیر از این باشد تأثیری نخواهد داشت. کاش سیاستمداران ما می‌توانستند در سخنانشان در طول سال‌های پشت میز نشستن دست‌کم به ۱۰ کتاب خوب ارجاع بدهند. هر سیاستمدار اگر ۱۰ کتاب خوب را تبلیغ کند، سالانه چند کتاب در کشور تبلیغ می‌شود؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها