کد خبر: 166445
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۰۹:۲۷:۰۰
| |

علاقه استیفن‌ هاوکینگ برای سفر به ایران

استیون هاوکینگ دانشمند انگلیسی بعد از خواندن نسخه انگلیسی کتاب «استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» از نویسنده‌اش تشکر و برای سفر به ایران ابراز علاقه کرده بود.

علاقه استیفن‌ هاوکینگ برای سفر به ایران
کد خبر: 166445
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عیسی کشوری، حقوق‌دان و طنز‌پرداز و نویسنده کتاب«استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» درباره نگرش استیفن‌ هاوکینگ از خدا گفت: استیون هاوکینگ یکی از دانشمندان بزرگ فیزیک دنیا است که علاوه بر اکتشافاتی در کیهان‌شناسی و سیاه‌چاله‌ها داشته، نظریاتی در مورد هستی و آفرینش ارائه کرده است که واکنش دانشمندان و اندیشمندان جهان را به همراه داشته است. «طرح بزرگ» و «تاریخچه زمان» از آثار مشهور او هستند که در فهرست کتاب‌های پرفروش جهان قرار دارند.

وی افزود: هاوکینگ به عنوان یک فیزیک‌دان، عقیده دارد که دین محصول خرافات است و بهشت افسانه کودکانه‌ای است که انسان‌های اولیه برای کاهش ترس از مرگ ساخته‌اند. هاوکینگ می‌گوید علم وجود خدا و بهشت را مردود اعلام می‌کند و من در این کتاب، به نقد و بررسی افکار هاوکینگ درباره خداوند و بهشت پرداخته‌ام.


این پژوهشگر گفت: بعد از انتشار ترجمه انگلیسی این کتاب، هاوکینگ به مطالب آن واکنش نشان داد و اشاره کرد منظورش از دین خرافی، تعالیم فعلی مسیحیت بوده و اطلاعی از تعالیم اسلام نداشته است.

وی افزود: این فیزیک‌دان، از نقدی که بر افکارش داشتم، تشکر کرد و آرزو کرد بتواند به ایران بیاید و از اماکن باستانی و تاریخی کشورمان بازدید کند.

کشوری خاطرنشان کرد: هاوکینگ معتقد بود افکار انسان، امری ثابت نیست و معرفت بشر دائما در حال تغییر است و همچنین بسیاری از موضوعاتی که ما امروز، قطعی می‌دانیم ممکن است در آینده باطل اعلام شوند و خط بطلان روی آن ها کشیده شود.

به گفته کشوری، چاپ هیجدهم کتاب«استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» به زودی توسط انتشارات سیب سبز منتشر و عرضه خواهد شد.

منبع: ایبنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها